۸۵ موکب از استان فارس در اربعین فعالیت خواهند کرد

قاسمی گفت: استان فارس چند سال پیش فقط ۱۰ موکب داشت و تا آخرین آمار امروز ۸۵ موکب ثبت نام کرده اند و این تعداد مجوزشان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسکندر قاسمی»، امروز (شنبه 22 مرداد) در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان فارس که در سالن همایش های «شهر» برگزار شد، گفت: استان فارس چند سال پیش فقط 10 موکب داشت و تا آخرین آمار امروز 85 موکب ثبت نام کرده اند و این تعداد مجوزشان صادر شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به اینکه تعدادی در سطح کشور، تعدادی در مرز شلمچه و تعدادی هم در عراق مستقر می شوند، یادآور شد: چهار موکب در شیراز، 6 موکب در شلمچه، پنج موکب در نجف اشرف، در بین راه نجف اشرف تا کربلای معلی 24 موکب، 41 موکب در کربلای معلی و 2 موکب هم در کاظمین و سامرا را هم خواهیم داشت و تا چند روز بعد از اربعین هم خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ورودی و خروجی های استان موکب های خوبی به زوار سایر کشورها خدمات رسانی می کنند که در شرق و غرب استان موکب ها فعال هستند، افزود: تعدادی اقلام غیرمجاز شناخته شده است و 19 قلم محدودیت ارائه شده است.

قاسمی با یادآوری این مطلب که ناظر بهداشت و تیم بازرسی باید برای هر موکب وجود داشته باشد، اضافه کرد: کار بازسازی ها رو به اتمام است و صحن «حضرت زهرا (س)» در نجف به وسعت 220 هزار متر مربع ساخته شده و 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می تواند یکصد هزار نفر می توانند استفاده کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به اینکه صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی در 164 هزار متر مربع ساخته شده و 90 درصد کار بتن آن و 50 درصد کار صحن پیشرفت فیزیکی داشته است و هم اکنون بخشی از آن توسط زائران استفاده می شود، افزود: در ایام اربعین هم از این صحن استفاده می شود.

وی گفت: صحن امام باقر (ع) در کاظمین توسط استان فارس و چهار استان دیگر ساخته می شود.

کد خبر 1205075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha