«شهید آبسالان» حامی یتیمان بود

نماینده ولی فقیه در قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: شهید آبسالان این توفیق را داشت که هم یتیم را سرپرستی کند و هم به دنبال اطعام مساکین باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت‌الاسلام بارانی، نماینده ولی فقیه در قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، در نخستین یادواره شهید آبسالان که در کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکز استان سیستان‌وبلوچستان برگزار شد، گفت: در سوره مبارکه ماعون، خداوند مقام یتیم را آنقدر بالا اعلام می‌کند که می‌فرماید یکی از نشانه‌های کسانی که قیامت را قبول ندارند، این است که با یتیم، بدرفتاری می‌کنند.

 

وی افزود: در این سوره مبارکه آمده است « أَ رَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ؛ آيا كسى را كه [روز] جزا را دروغ مى‏‌خواند ديدى»، «فَذَلِكَ الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيم؛ اين همان كس است كه يتيم را بسختى مى‌‏راند»؛ یعنی خشونت و برخورد نادرست با ایتام از نشانه‌های تکذیب‌کنندگان است.

 

نماینده ولی فقیه در قرارگاه قدس جنوب شرق بیان کرد: همچنین در ادامه خداوند می‌فرماید «وای بر نمازگزاران؛ كه از نمازشان غافلند؛ آنان كه ريا مى‌كنند و از پرداخت زكات و وسايل و مايحتاج خانه خوددارى مى‌‏ورزند.

 

وی گفت: در آیه پایانی سوره مبارکه ماعون، خداوند می‌فرماید « وَ يَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ»؛ ماعون از ریشه «معن» است، یعنی وسایل اولیه زندگی؛ بنابراین طبق این آیه شریفه، کسانی که به نیازمندان توجه ندارند، مثلا در حالی که می‌دانند همسایه آنان از لوازم ضروری زندگی هم محروم است اما باز بی اعتنا هستند، خداوند نه تنها نماز آنان را قبول نمی‌کند، بلکه می‌فرماید وای بر آنان « فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّين».

 

بارانی اظهار کرد: خداوند از ما نمی‌خواهد که فقرا را بی نیاز کنیم، چون از عهده ما خارج است؛ تنها خداوند روزی‌رسان است؛ اما می‌خواهد که آنان را مدنظر داشته باشیم و تا جایی که می‌توانیم، مساکین را اطعام کنیم.

 

وی افزود: خدا به بندگانش خیلی توجه می‌کند، مخصوصا کسانی را که به بندگانش توجه می‌کنند، عنایت ویژه‌ای به آنان دارد؛ شهید آبسالان این توفیق را داشت که هم یتیم را سرپرستی کند و هم به دنبال اطعام مساکین باشد.

کد خبر 1205093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha