۲۵۰گفتمان دینی ویژه ماه محرم در بیجار برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار۲۵۰ گفتمان دینی ویژه محرم در مساجد بیجار برگزار شد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار داشت: همزمان با ماه محرم الحرام گفتمان های دینی ویژه این ماه در سطح مساجد شهرستان بیجار برگزار شد.

 

وی افزود: سخنران این مراسم روحانیون اعزامی ماه محرم بودند که به بیان مطالبی در خصوص این ماه و تبیین اهداف و قیام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین،شبیخون فرهنگی و نقش محرم در پیشگیری از آن پرداختند.

 

حجت‌الاسلام مختاری نیا ادامه داد: خوشبختانه جوانان از برگزاری گفتمان‌های دینی استقبال خوبی داشتند و باید تلاش شود، تا برگزاری این گفتمان‌ها افزایش یابد.

 

وی با تاکید بر این که حماسه عاشورا به‌عنوان الگویی فرا مذهبی است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشتند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار همچنین از توزیع بسته‌های فرهنگی در ماه محرم خبر داد و گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرستان بیجار بسته‌های فرهنگی ماه محرم الحرام در بین بیش از۲۳۴هیئت مذهبی بیجار توزیع شد.


وی اظهارداشت: هدف از اجرای این امر تبلیغ و تغذیه فکری و اطلاع‌رسانی آموزه‌های دینی عموم مردم و فراگیری مقدسات و آشنایی با مناسبت های مذهبی در طول سال است.

 


حجت‌الاسلام مختاری‌نیا یادآور شد: این بسته‌ها حاوی سیستم صوتی، پیشانی بند، دعای زیارت عاشورا و سایر اقلام فرهنگی است و در سطح وسیعی توزیع شد.

 

وی ماه محرم را فرصت مناسبی برای تبیین فلسفه قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع) در جامعه برشمرد و افزود: یکی از مهم ترین و بزرگ ترین اهداف قیام عاشورا مسئله امر به معروف و ترویج فرهنگ نماز بوده است.

کد خبر 1205135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha