رنج خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت های عمرانی

قناعت گفت: متاسفانه خراسان جنوبی از محرومیت های مزمنی در حوزه زیرساخت ها رنج می برد که در خیلی از استان‌ها این مشکلات وجود ندارد و باید پیگیری های بیشتری برای دریافت اعتبارات انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر (22 مرداد) در دیدار با جمعی از پیمانکاران بخش راهسازی و شهرسازی با بیان اینکه بزرگترین مجموعه اقتصادی عمرانی استان پیمانکاران این بخش هستند، اظهار کرد: اشتغال حدود 13 هزار نفر در بخش های مرتبط با پیمانکاری در خراسان جنوبی نشان از اهمیت این بخش دارد چرا که تمام اقدامات زیرساختی و عمرانی دولت توسط همین انبوه سازان صورت می‌گیرد.

 


وی با بیان اینکه انجمن پیمانکاران خراسان جنوبی با 514 شرکت با تنوع مختلف از نقاط قوت پیمانکاری استان در حوزه راهسازی و ساختمان و پروژه های عمرانی است، گفت: بخشی از مشکلات مطرح شده توسط پیمانکاران استان مربوط به تحریم ها و بخش دیگری مربوط به مشکلات داخل استانی و کم کاری مسئولان در گذشته است.

 


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از مدیران استانی تلاش شبانه روزی دارند که قابل تقدیر است اما هنوز هم برخی ها هستند که باید در تهران پیگیری های بیشتری برای دریافت اعتبارات داشته باشند، افزود: متاسفانه خراسان جنوبی از محرومیت های مزمنی در حوزه زیرساخت ها رنج می برد که در خیلی از استان‌ها این مشکلات وجود ندارد و مربوط به کم کاری ها در گذشته است.

 


قناعت بر سه اصل مهم کیفیت اجرا، سرعت و کنترل قیمت تمام شده پروژه های عمرانی و زیرساختی استان تاکید کرد و گفت: شرکت های توانمند استان ضمن پوشش پروژه های استان، می توانند در سایر استان‌های همجوار نیز پروژه عمرانی بردارند، چراکه آورده این ها نیز در نهایت به نفع استان است.

 


وی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از سوی پیمانکاران، گفت: جلسه ای در همین خصوص با محوریت معاونت عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس انجمن پیمانکاران استان و همچنین دستگاه مربوطه در استانداری برگزار و بخشی از مشکلات که داخل استان امکان حل شدن آن است، مرتفع شود.

 


استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین برخی مشکلات و مواردی که نیازمند پیگیری در تهران باشد، آمادگی برای پیگیری این موضوع توسط شخص استاندار وجود دارد.

 

«علیرضا عباس زاده»، معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به اینکه پیمانکاران عمرانی استان در حوزه اجرای پروژه های زیرساختی و حوزه عمرانی بازوی اجرایی و عملیاتی دولت هستند، گفت: اجرای همه طرح های زیرساختی و عمرانی استان توسط مجموعه پیمانکاران استان که تعهد و تخصص هم دارند صورت می گیرد و دولت تنها نظارت دارد.

 


وی با اشاره به فعالیت 514 شرکت زیرمجموعه انجمن پیمانکاران عمرانی خراسان جنوبی، گفت: این شرکت ها در شاخه های مختلف عمرانی و زیرساختی در استان فعالیت دارند.

 


معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از لوازم و کالاهای داخل استانی در انجام پروژه ها تاکید کرد و گفت: هر میزان که مواد اولیه فعالیت در استان موجود باشد، از همین ها تهیه شود.


عباس زاده با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت های پیمانکار خراسان جنوبی در استان‌های همجوار پروژه های بزرگی را در حال انجام دارند که این برای استان یک افتخار است، گفت: پیمارنکاران استان در زمینه رعایت بیت المال و کیفیت اجرای پروژه نیز جدیت خاصی دارند که جای تقدیر دارد.

 

 

 

کد خبر 1205227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha