تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین مصادیق امر به معروف است

امام جمعه موقت تهران، تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران را از مهم ترین مصادیق امر به معروف عنوان کرد و گفت: مردم تجلی نظام اسلامی را در عملکرد مسئولان ادارات و برخورد کارگزاران نظام می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، آیت الله سید احمد خاتمی، شب گذشته(22 دی) در همایش کشوری توسعه فرهنگ تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر در تبریز به تشریح جایگاه این فریضه مهم در اسلام پرداخت.


عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش تاثیرگذار امر به معروف و نهی از منکر در اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های بزرگ ملی، خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها در خصوص قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شفاف‌سازی کنند، این قانون می‌تواند با همراهی مردم با موفقیت اجرا و تحول بزرگی در زندگی مردم ایجاد کند.

 

آیت الله خاتمی اضافه کرد: مردم ارباب نظام هستند و حمایت آنها موجب عدم آسیب‌پذیری نظام می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم تجلی نظام اسلامی را در عملکرد مسئولان ادارات و برخورد کارگزاران نظام می‌بینند، بنابراین باید با امر به معروف و نهی از منکر، نحوه برخورد مناسب کارگزاران با مردم را به آنها یادآور شد.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به قیام 29 بهمن افزود: مردم آذربایجان تجلی بارز غیرت دینی هستند و نام آذربایجان شرقی بر پیشانی فعالیت‌های انقلابی می‌درخشد و همواره بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

امام جمعه موقت تهران، حماسه 9 دی را نمونه بارز معروف و فتنه‌های سال 88 را مصداقی از منکر عنوان کرد و گفت: بدون شک رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای ریشه کردن کردن فتنه‌گری‌ها و بصیرت مردم در وقایع پس از انتخابات با هیچ چیز به جز امر به معروف و نهی از منکر به دست نمی‌آمد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین مصادیق امر به معروف است که با بصیرت و آگاهی میسر می شود.

 

وی در ادامه بدحجابی را یکی از اساسی‌ترین منکرها در جامعه امروز خواند و اظهار کرد: این منکر باید بیش از پیش جدی گرفته شود و مبارزه با این امر نیازمند یک همت همگانی و عمومی است.

 

همچنین در این همایش احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی به بیان راهکارهای توسعه فرهنگ تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.


وی با اشاره به قیام مردم قم در سال 56 اظهار کرد: دفاع از حرمت امام راحل و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی از مصادیق آشکار معروف و مقابله با دشمنان نظام و حفظ آن در برابر جنگ‌های نرم داخلی نمونه روشنی از منکر است.

 

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: مردم آذربایجان در طول تاریخ همواره بیدار و آگاه بوده‌اند و سال گذشته نیز برای چندمین بار در جریان فتنه 88 هوشیاری خود را به کمک رهنمودهای نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نشان دادند.

 

بیگی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از محوری‌ترین موضوعات در جامعه اسلامی خواند و افزود: نهضت عاشورا به واسطه احساس تکلیف در قبال امر به معروف و نهی از منکر به وجود آمد و همین امر نشان دهنده اهمیت بیش از حد این موضوع است و امروز یکی از راه‌های پیشرفت و سعادت جامعه اسلامی به شمار می‌آید.

 

استاندار آذربایجان شرقی درباره برگزاری همایش بررسی راهکارهای توسعه فرهنگ تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی به حساب می‌آید و برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند با بررسی زوایای مختلف این موضوع توجه ویژه همگانی را جلب کرده و وظیفه نخبگان در قبال این امر را بیش از پیش بیان کند.

 

بیگی خاطر نشان کرد: این فریضه باید از ابتدا در تمام متون آموزشی بیان شده و مورد توجه عموم و اهتمام همگانی قرار گیرد تا جامعه اسلامی را به سمت اعتلا و عزت بیشتر سوق دهد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 12053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha