در عرصه سیاست نباید از منکرات غافل شد

استاندار ایلام، گفت: در عرصه سیاست و فعالیت های این حوزه، نباید از منکراتی چون دروغ، تهمت ناروا، شایعه پراکنی و افترا غافل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مجتبی اعلایی استاندار ایلام، صبح امروز(27 دی) در دومین گردهمایی مسئولان امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات این استان، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در تمام سطوح موجبات حیات، نشاط دینی و اجتماعی را فراهم می کند.


وی تصریح کرد: یکی از وظایفی که رسانه ها و مطبوعات در حکومت دینی، بر عهده دارند امر به معروف و نهی از منکر است و می توانند بسیار مؤثر و کارساز باشند.


استاندار ایلام، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باعث اصلاح امور می شود، عنوان کرد: در حال حاضر ابزارهای جدید مانند رسانه ها می توانند به درستی نقش هدایتی خود را در این حوزه نشان دهند.


اعلایی، یادآور شد: اگر در جامعه ای مردم نسبت به آنچه در پیرامون آن ها می گذرد توجهی نداشته باشند، آن جامعه مرده تلقی شده و رو به زوال است.


وی نقش گروه های مردمی و نخبگان را نیز در ادای این فریضه بسیار برجسته و تأثیر گذار خواند و افزود: فراگیری شرایط امر به معروف و نهی از منکر و موارد آن در احکام ما واجب شده تا انسان در امر و نهی مرتکب خلاف نشود.


استاندار ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مبانی تفکرات یک مسلمان، فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، که باید به یک وظیفه همگانی در جامعه تبدیل شود.


در ادامه این گردهمایی سردار کاکی دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام، گزارشی از برنامه ها و عمکلرد این ستاد در استان ارائه کرد.


گفتنی است، در دومین گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام که با حضور حجت الاسلام صادق زاده، معاون این ستاد در کشور برگزار شد، اعضای شوراها و مدیران دستگاه های اجرایی این استان حضور داشتند.


پایان پیام/
 

کد خبر 12928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha