مرز خسروی به روی زائران اربعین حسینی باز شد

حیدری،گفت: بعد از گذشت سه سال امروز ۲۳ مرداد ماه مرز خسروی به روی کاروان های حج ، زیارت و زئران اربعین حسینی بازگشایی شد.

محمد حیدری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به بازگشایی مرز خسروی پس از گذشت سه سال به روی زائران حسینی ،گفت: امروز آیین بدرقه اولین کاروان از مرز خسروی به کربلای معلی برگزار شد و بلاخره چشم انتظاری ها به پایان رسید.

 

سرپرست فرمانداری قصرشیرین ،افزود: خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشور و مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشور با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد وزائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

 

حیدری ،تصریح کرد: زائران عتبات عالیات برای زیارت اربعین با داشتن گذرنامه و کارت واکسن کرونا می‌توانند برای عبور از مرز  و عزیمت به کشور عراق به مرز خسروی مراجعه و از کشور خارج شوند.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان قصرشیرین ، اظهار کرد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده آمادگی لازم برای استقبال از ۱۰۰ هزار زائر در روز را داریم .

کد خبر 1205402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha