موکبی که مجری طرح‌های فرهنگی تبیینی بچه‌های مسجد در اربعین است

کانون فرهنگی هنری «قدسیان» با راه‌اندازی موکب قمر بنی‌هاشم(ع) در مسیر نجف به کربلا برای ۱۴ روز به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند؛ پوشش حمایتی از خانواده‌های محروم و حمایت از کارگران کشاورزی نیز از خدمات مومنانه این کانون مسجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «قدسیان» مسجد فاطمه الزهرا(ع) روستای ارجنک شهرکرد از توابع استان چهار محال و بختیاری یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال است که در محورهای اردویی، کمک رسانی به محرومان و دوره های آشنایی با سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه مادران و دانش آموزان فعالیت های گسترده ای انجام می دهد. این کانون همه ساله در اربعین حسینی نیز در مسیر نجف به کربلا اقدام به راه اندازی موکب به منظور خدمت رسانی به زائرین می کند.

 

«فرزانه گنجی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برنامه های کانون فرهنگی هنری کانون فرهنگی هنری قدسیان مسجد، اظهار کرد: برای رویداد اربعین حسینی اقدام به تشکیل ۱۴ کارگروه کرده ایم و بنا داریم در مسیر پیاده روی نجف به کربلا موکب قمر بنی هاشم(ع) را راه اندازی نماییم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قدسیان افزود: مقرر شده است که با همکاری کمیته انتظامات و پذیرایی ستاد اربعین استان روزانه ۱۳۰۰ بسته غذایی میان زائران اربعین حسینی توزیع شود؛ علاوه بر این، در این موکب برنامه های فرهنگی و تبیینی نیز برای زائران اربعین تدارک دیده ام تا مسائل مختلف در این موکب برای زائران تبیین شود. در سال ۹۸، ۴۰ خادم خواهر در موکب ما به خدمت رسانی به زائرین حسینی مشغول بودند و امسال نیز خادمین خواهر به مدت ۱۴ روز در موکب قمر بنی هاشم(ع) فعالیت می کنند.

 

دوره های تربیت مربی

وی با اشاره به برنامه های آموزشی و تربیتی کانون فرهنگی هنری قدسیان گفت: برگزاری دوره های تربیت مربی برای مادران یکی از برنامه های این کانون است که در همین راستا برای صورت شبکه ای به مادران در روستا،شهرستان و استان دوره های کارورزی برگزار کردیم،تا با سبک زندگی ایرانی اسلامی آشنا شوند.

 

طرح شکوه مادری

مدیر کانون فرهنگی هنری قدسیان با اشاره به اجرای طرح «شکوه مادری» با همکاری آستان قدس رضوی، گفت: این طرح نیز با هدف ترویج گفتمان فرزندآوری با همکاری کانون فرهنگی هنری قدسیان ارجنک اجرا شد و در قالب این طرح از مادران دارای سه فرزند و فعال در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و علمی و اقتصادی تقدیر به عمل آمد. همچنین همزمان با دهه کرامت ویژه برنامه «دختر ماه» با هدف برگزاری جشن عبادت برای دختران ۹ ساله برگزار شد و موضوعاتی همچون معرفت افزایی، تعمیق معارف دینی در این برنامه مورد توجه قرار گرفت.

 

گنجی به راه اندازی پویش فرهنگی «من و سرباز امام زمان(عج)» به عنوان یکی از برنامه های این کانون اشاره و بیان کرد: این کانون با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی نیز برنامه های مشترک برگزار می کند. همچنین، این کانون در طول سال و در مناسبت ها اقدام به برگزاری مسابقات مختلفی همچون برگزاری مسابقه نقاشی«نسل سلیمانی ها»، مسابقه مجازی «فرهنگی،سیاسی، الهی» برای گروه سنی نوجوان و جوان کرده است.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی «هر مادر ایرانی،یک مربی قرآنی» خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی با حضور بیش از ۵۰ نفر از مدیران و مربیان خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد در سه روز در اردیبهشت ماه با ارائه گواهی معتبر در دو دوره مقدماتی و پیشرفته برگزار شد. در این دوره «آموزش الفبای یک دقیقه ای»، «آموزش حفظ قرآن کریم با بازی»، «حفظ موضوعی قرآن کریم با اشاره» و «روخوانی قرآن کریم به کودکان با رنگ و قصه و اشاره» آموزش های لازم به مخاطبان نونهال،کودک،نوجوان و بزرگسال ارایه شد.

 

پخت و توزیع نان صلواتی میان محرومان

مدیرکانون فرهنگی هنری قدسیان مسجد فاطمه الزهرا(س) با اشاره به خدمات صورت گرفته از طریق این کانون روستایی در دوران شیوع بیماری کرونا گفت: ضدعفونی و گندزدایی مساجد و معابر شهری، راه اندازی کارگاه تولید ماسک و توزیع بین مردم، آموزش رعایت نکات بهداشت فردی به مردم، توزیع بسته های معیشتی، پخت و توزیع نان بین نیازمندان و توزیع بسته های گوشت متبرک قربانی از جمله برنامه های این کانون در راستای مبارزه با بیماری کرونا بود.

 

وی ادامه داد: در حوزه سلامت هم یکی از برنامه های این کانون تقدیر از پرستاران و کادر درمان بوده است که در روزهای سخت کرونایی برای سلامتی مردم خدمت رسانی کردند.

 

حمایت از کشاورزان

مدیر کانون فرهنگی هنری قدسیان حمایت از کشاورزان نیازمند را بخش دیگری از رویکردهای این کانون در بحث خدمت رسانی به محرومان ذکر کرد و افزود: تهیه جهیزیه برای زوج‌های محروم و خانواده‌های نیازمند، توزیع بسته های معیشتی، توزیع بسته های گوشت متبرک قربانی، توزیع نذر قربانی، پخت و توزیع نان خانگی و توزیع اقلام بهداشتی میان نیازمندان از رویکردهای این کانون در بحث خدمت رسانی به نیازمندان است.

 

 گنجی خاطرنشان کرد: در راستای لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک رسانی به محرومان، کانون فرهنگی هنری قدسیان مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) ارجنک در دوران شیوع بیماری کرونا توزیع ۱۴ هزار قرص نان، کمک رسانی به اقشار و صنوف مختلف همچون رانندگان را مورد توجه قرار داد و به مستاجرین نیازمند در پرداخت اجاره و رهن کمک کرد.

 

کد خبر 1205629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha