کمبود نیروی انسانی یکی از چالش های آموزش و پرورش ملایر است

عابدینی نیا گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش های آموزش و پرورش ملایر است که امسال با ‌آن مواجه هستیم .

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «مهدی عابدینی نیا » امروز دوشنبه 24 مرداد ماه در جمع خبرنگاران در ملایر ضمن تبریک هفته خبرنگار و تقارن آن با ایام عاشورا گفت: خبرنگاران  باید با تاسی از مکتب عاشورا ادامه دهنده مسیر حرت زینب کبری(س) باشند.

 

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه امیر مومنان علی(ع)  و اهل بیتش بزرگترین افسران جهاد تببین هستند افزود: بزرگترین خبرنگار و افسر جهاد تبیین در صحنه کربلا زینب کبری (س) بودند و خبرنگاران نیز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بر  این مقوله مهم باید تجسم و نماد عملی جهاد تببین در جامعه باشند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه آموزش و پرورش حوزه انسان سازی و تعلیم و تربیت و آگاه سازی است گفت:  وظیفه امروز ما و اصحاب رسانه در کنار این دستگاه ادامه مسیر حضرت زینب کبری(س) آگاهی بخشی و سیره عملی ائمه  در زندگی است.

 وی در ادامه به مصوبات سفر وزیر آموزش و پروش به ملایر  طی هفته های گذشته اشاره کرد و افزود: رهاورد و دستاوردهای خوبی برای ملایر در این سفر رقم خورد که می توان به مصوب شدن یک میلیارد تومان برای اردوگاه فجر،  زمین چمن اردوگاه،  دستور اجرای چند پروژه،  تجهیزات هنرستانها و همچنین مطرح کردن مشکلات حوزه نیروی انسانی اشاره کرد

عابدینی نیا با بیان اینکه در سفر وزیر سالن  ورزشی روستای علوی افتتاح شد افزود: دو سالن دیگر نیز آماده افتتاح داریم که احتمالا برای هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش ملایر طی ماه های گذشته افزود: تقدیر از 450 نفر از رتبه های برتر  فرهنگی و قرآنی ،  نصب تجهیزات شبیه سازی از جمله شبیه ساز حرکت خودرو در یک شرکت دانش بنیان به همت خیریندر هنرستان شهید باقری   با بیش راز یک میلیارد تومان و اعلام آمادگی برای کمک 500 میلیون تومانی دیگر از سوی خیر، ، برگزاری کلاس های اوقات فراغت در کانونهای مدرس و امم خمینی و کلاسهای تقویتی، و فرهنگی و هنری در مدارس  با حضور بیش از 4 هزار دانش آموز و... از جمله اقدامات  بوده است

 مدیر آموزش و پروش ملایر در ادامه با اشاره به سفر ریاست جمهوری و مصوبات این سفربرای شهرستان ملایرتصریح کرد: از  سی پروژه  برای ملایر  8 پروژه با 162 میلیارد تومان سهم آموزش و پروش ملایر بود که شامل

تجهیز هنرستانها، ، پروژه های توسعه و تجهیز  مدارس ، بخشی برای مدارس تخریبی، ، تکمیل کانون های فرهنگی ، سیستم گرمایشی و سرمایشی  هنرستان هاو... بوده است

 

 وی همچنین با اشاره به اینکه در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال گذشته تنها 4 و نیم میلیارد تومان برای حوزه آموزش و پروش ملایر در نظر گرفته شد که 52 درصد تخصیص پیدا کرد افزود: امسال این میزان 5 میلیارد و 773 میلیون تومان است که میزان این اعتبارات برای آموزش و پرورش کافی نیست.

عابدینی نیا  دو چالش مهم آموزش و پرورش را کمبود فضای آموزشی و کمبود نیروی انسانی دانست و افزود: امسال در شهرستان ملایر یک هزار و298 کلاس  با 42هزاردانش اموزش  در مقاطع مختلف دارم که 452 نیرو کم داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه تراز  ملایر از نظر نیروی انسانی منفی است و کبمود شدید نیرو محسوس است افزود:امسال تعداد زیادی نیروها بازنشسته می شوند که در نظر داریم برای رفع مشکل از نیروهای بازنشسته استفاده کنیم و معاونین نیز کلاس درس داشته باشند

 وی با بیان ابنکه با توجه به ویروس کرونا باید همه کلاسهای درس مجهز به فن باشند و دانش موزان 12 سال به بالا نیز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند گفت: ما نیز تابع قوانین وزارتخانه عمل می کنیم

وی با بیان اینکه امسال 42 هزار دانش اموز وارد مدارس ملایر در مقاطع مختلف می شوند که از این تعداد 13 درصد در مدارس غیر دولتی هستند افزود:  نگاه ما این است که عدالت آموزشی اتفاق بیفتد  و با رایزنیهایی که با اوقاف داشتیم قول تجهیز و کمک به 20 مدرسه روستایی داده شده است

 وی همچنین با اشاره به اینکه ستاد اسکان فرهنگیان نی در ملایر فعال است افزود: از ابتدای امسال بیش از 5 هزار مورد پذیرش را داشتیم که از این تعداد تا کنون یک هزار و 300 نفر مربوط به سفرهای تابستانی بوده است

 

 اکبر فراهانی نیز با اشاره به تشکیل کار گروه سرویس دانش آموزی برای سال جدیدگفت: : نرخ کرایه سواری ماهانه 270 هزار تومان، ون 250 هزار تومان، مینی بوس 150 هزار تومان و اتوبوس 140 هزار تومان مصوب شد..

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ملایر درباره تعمیر و تجهیز مدارس نیز گفت: تهیه نیمکت  صندلی، کامپیوتر، تجهیز سرویس ههای بهداشتی،  رنگ دیوارهای کلاس ها و  مدارس .

پیگیری تکمیل مدرسه سردار شهید سلیمانی، تعمیر و بازسازی صندلی های شکسته و غیر استفاده آموزشگاه ها، پیگیری برای خرید و وصل انشعابات آب، برق و گاز آموزشگاه های تعمیری و پیگیری برای تحویل کتاب های درسی از استان و را از جمله اقدامات در حال انجام و پیگیری اداره آموزش و پرورش شهرستان برشمرد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ملایر از بررسی کامل پرونده های بازنشستگان سال 1400 و 1401 خبر داد و گفت: جلسه توسعه سنواتی و عقد قرارداد با استان برای جبران کمبود نیرو تشکیل شده است.

فراهانی از اسکان 5 هزار نفر در مرکز اسکان فرهنگیان ملایر از ابتدای سال تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: 160 نفر از فرهنگیان برای دریافت کارت اعتباری 100 و 50 میلیون تومانی به بانک ملی معرفی شدند.

وی اعطای وام ضروری به مبلغ 15 میلیون تومان به 500 نفر از فرهنگیان شهرستان، پیگیری مشکل مسکن فرهنگیان و پیگیری جذب اعتبار از صندوق ذخیره فرهنگیان برای خرید لوازم خانگی را از دیگر اقدامات انجام شده در واحد اداری آموزش و پرورش برشمرد.

معاون آموزش ابتدایی ملایر نیز با بیان اینکه از 22 هزار و 91 دانش آموز پایه ابتدایی، 3 هزار و 90 نفر در طرح جبران و تثبیت یادگیری تابستان شرکت کرده اند، گفت: این کلاس ها تا هفته اول شهریور ماه برقرار است.

مهدی مهرابی از وجود 4 مدرسه روستایی فاقد مدیرآموزگار در سطح شهرستان خبر داد و افزود: در تکمیل کلاس ها، اولویت با مدارس حاشیه شهر و روستاها بوده و به جز این 4 مدرسه، مابقی مدارس دارای آموزگار هستند.

‏ مهرابی با اشاره به کسب رتبه نخست استانی برای دوره های آموزشی دوران ابتدایی برای دومین سال متوالی، بیان کرد: تاکنون 3600 نوآموز بدو ورود به

دبستان در پایگاه های سنجش شهرستان ارزیابی شدند که پیش بینی می شود به 400 هزار برسد.

مهرابی از وجود 711 کلاس درس در دوران ابتدایی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی است اما سعی کردیم ابتدا نیروی انسانی مدارس حاشیه شهر و روستاها تکمیل شود.

معاون آموزشی دوره اول و دوم متوسطه ملایر نیز در ادامه از اجرای پروژه مهر در قالب 7 کارگروه خبر داد و گفت: برگزاری امتحانات خرداد ماه، تحلیل نتایج امتحانات و تکمیل جشنواره نوجوان خوارزمی از جمله برنامه های مهمی است که از خرداد تا شهریور ماه پیگیری می شود.

فریبرز احمدوند به شرکت 12 هزار نفر در قالب 9 رشته در جشنواره نوجوان خوارزمی اشاره و بیان کرد: از این تعداد 60 تیم به مرحله استانی راه یافتند و 11 تیم موفق به کسب رتبه استانی شده و 2 تیم نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

احمدوند در ادامه ضمن اشاره به ساماندهی نیروی انسانی، فضای مدرسه و تعداد کلاس های درس دوره متوسطه اظهار کرد: 327 کلاس در دوره اول متوسطه، 140 کلاس در دوره دوم متوسطه نظری و 139 کلاس در دوره دوم متوسطه فنی حرفه ای و کار و دانش (فحک) داریم.

وی تعداد دانش آموزان دوره اول متوسطه در مدارس دولتی شهرستان را 8 هزار و 680 دانش آموز عنوان کرد و گفت: 6 هزار و 611 دانش آموز نیز در دوره دوم متوسطه نظری، فنی حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند.

احمدوند با بیان اینکه 53 درصد دانش آموزان در رشته های نظری و 46 درصد آن ها در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند، افزود: ثبت نام پایه دهم در شهرستان از هفته گذشته آغاز شده است.

درادامه معاون پرورشی و تربیت بدنی ملایر گفت: کسب 5 رتبه کشوری مسابقه پرسش مهر، کسب 7 رتبه کشوری سفیران سلامت، کسب رتبه سوم کشوری در رشته سرود همگانی، کسب 10 رتبه برتر کشوری در مسابقات فرهنگی هنری، کسب 300 رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری و کسب 45 رتبه برتر استانی در جشنواره نوجوان سالم از جمله افتخارات دانش آموزان شهرستان در حوزه پرورشی است.

عباس شیری از کسب 50 رتبه قرآنی دانش آموزی در سطح استان و راهیابی تعدادی از آن ها به مسابقات کشوری خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی پایگاه مشاوره آموزش و پرورش برای انتخاب رشته کنکوری ها، امسال 150 مراجعه کننده به این پایگاه مراجعه کردند که رقت بسیار خوبی است.

شیری با اشاره به مقامات کسب شده در بخش تربیت بدنی گفت: 25 رتبه اول استانی برای مسابقات ورزشی دانش آموزی، انتخاب دو بازیکن هندبال و انتخاب بهترین دروازه بان هندبال از بین 60 دروازه بان در استان انتخاب دو دانش آموز ملایری برای تیم دو و میدانی استان ، کسب مقام اول استانی برای تولید محتوای دانش آموزی و معلمان تربیت بدنی از جمله موفقیت ها بوده است.

.

کد خبر 1205672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha