خدمت رسانی خادمیاران رضوی به مناطق کمتر توجه/ تهیه دستگاه آبسردکن و اطعام نیازمندان

خادمیاران رضوی کانون وقف و نذر منطقه ۸ تهران با مشارکت در تهیه یک دستگاه آبسردکن و اهداء آن به بخش شیمی درمانی بیمارستان ۲۲ بهمن استان خراسان رضوی شهرستان نیشابور، خدمت رسانی براساس کمک های خیرین به بخش های کمتر برخوردار را در دستور کار قرار دادند.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، مراسم افتتاحیه دوره خادم تراز با حضور خادمیاران رضوی منطقه ۳ تهران، در سرای محله زرگنده تهران برگزار شد.

این مراسم با همخوانی صلوات خاصّه امام رضا (ع) توسط خادمیاران آغاز و با سخنرانی آقای محمدعلی کریمی، مسئول کانون تبلیغ دینی منطقه۳ استان تهران ادامه داشت.

در این مراسم مسئول کانون تبلیغ دینی منطقه۳ به تمام موضوعات مهم در رابطه با برگزاری دوره اشاره کرد و گفت: مباحث این دوره در چهار بخش شاخصه های خادم تراز؛ اعتقادات؛ احکام و اخلاق توسط اساتید مطرح شد.

وی ادامه داد: اینگونه جلسات تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.

برپایی میز خدمت سلامت در حاشیه نماز جمعه کن

فاطمه مجیدی، مسئول کانون سلامت رضوی منطقه ۵ تهران ضمن تسليت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: خادمیاران کانون سلامت قبل از اذان ظهر تا پایان مراسم نمازجمعه در حسینیه سرآسیاب محله کن در میز خدمت با مشاوره و غربالگری فشارخون و ویزیت رایگان به نمازگزاران خدمت رسانی کردند.

وی بیان کرد: در دهه اول ماه محرم خادمیاران کانون سلامت رضوی این منطقه علاوه بر برپایی میز خدمت مشاوره در نماز جمعه کن، با مدد امام رضا علیه السلام توانستند یک دست دندان مصنوعی برای نیازمندی که از توان مالی برخوردار نبود، تهیه کنند.

او ادامه داد: این کار با هماهنگی های لازم با مرکز دندانپزشکی و پزشک متخصص انجام شد.

مجیدی خاطرنشان کرد: خادمیاران با مشاوره، غربالگری فشار خون و ویزیت رایگان در محل دفتر کانون عمومی خدمت رضوی شهید روستایی محله کن، هر هفته روزهای شنبه از ساعت ١٧:٣٠ الی ١٩ آماده خدمت رسانی هستند.

ختم چله زیارت عاشورا تا اربعین حسینی

نجمه مقصودی، مسئول کانون قرآنی کانون خدمت رضوی منطقه۵ با اعلام این خبر گفت :زیارت عاشورا دعایی با فضیلت است که از امام محمد باقر ( ع) نقل شده است«خواندن زیارت عاشورا فضایل زیادی دارد و هرکس این دعا را هر روز بخواند و مراقب رفتار و کردار خود باشد، خداوند او را مورد لطف و رحمت خود قرار داده و در آخرت مورد شفاعت امام حسین (ع) قرار خواهد گرفت».

وی اظهار کرد :ختم زیارت مجرب عاشورا از روز دهم ماه محرم تا بیستم ماه صفر به نیت تعجیل در فرج امام عصر حضرت صاحب الزمان(عج) توسط خادمیاران در دو گروه انجام می شود.

مقصودی همچنین خاطرنشان کرد: جلسات نهج‌البلاغه خوانی برای نوجوانان دختر سه شنبه هر هفته از ساعت ۱۸الی ١٩ در مسجد ولی الله اعظم (عج) محله جنت آباد نذر سلامتی حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود.

 

تهیه یک دستگاه آبسردکن و اطعام نیازمندان توسط کانون رضوی منطقه 8 تهران

خادمیاران رضوی کانون وقف و نذر منطقه 8 تهران با مشارکت در تهیه یک دستگاه آبسردکن و اهداء آن به بخش شیمی درمانی بیمارستان ۲۲ بهمن استان خراسان رضوی شهرستان نیشابور، خدمت رسانی براساس کمک های خیرین به بخش های کمتر برخوردار را در دستور کار قرار دادند.

همچنین با یاری و مساعدت این خادمیاران و خیرین منطقه ثامن تهران، مبلغی هم به اطعام نیازمندان در این بازه زمانی اختصاص یافت.

گفتنی است، کانون بانوان و خانواده رضوی این منطقه نیز در راستای این امر خداپسندانه، هزینه قربانی را متقبل شد تا سبد کالای نیازمندان این منطقه پر بارتر شود.

 

پیاده‌روی خادمیاران رضوی به همراه خانواده‌هایشان از پارک فدک تا میدان تسلیحات

خادمیاران و یاوران رضوی کانون منطقه 8 تهران در عصر جمعه 21 مرداد 1401 با هدف اشاعه پیام سلامت در کانون خانواده، به همراه خانواده‌هایشان و جمعی از اهالی این منطقه مراسم پیاده‌روی حسینی(ع) را به همت کانون ورزشی برگزار کردند.

این مراسم از ساعت 18 از مقابل «مقبره شهدای پارک فدک» آغاز شد و به مقصد «مقبره شهدای گمنام فاطمیه میدان تسلیحات» ادامه یافت؛ خانواده‌های شرکت‌کننده در این مراسم به یاد ارباب بی‌کفن و پاسداشت مقام یاران با وفایش، بر سر مزار شهدای عظیم الشأن حضور یافتند و با ذکر فاتحه، پیمان خود را با آنان تجدید کردند.

اعزام خانواده محروم اسلامشهری به مشهد مقدس در شب تاسوعا

خادمیاران کانون خدمت رضوی  شهرستان اسلامشهر در تداوم خدمت رسانی به محرومان یک خانواده محروم و زیارت اولی را در شب تاسوعای حسینی(ع) به مشهد و زیارت امام مهربانی ها اعزام  به همّت  خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر اعضاء یک خانواده محروم و زیارت اولی به زیارت امام مهربانی ها نائل آمدند. اعضاء این خانواده محروم و نیازمند راس ساعت ۸ شب تاسوعای حسینی (ع)و به وقت امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پس از پخش صلوات خاصه حضرت با بدرقه خادمیاران رضوی به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

ولی اله اصغری رابط کانون خدمت رضوی شهرستان با بیان خبر گفت: این خانواده از همه جهات نیازمند حمایت هستند و به همت کانون محله ای مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک انبیاء (ص) و با هزینه ای بالغ بر 73 میلیون ریال از محل کمک ها و نذورات خادمیاران و خیرین این خانواده زیارت اولی به مشهد اعزام شدند.

بزرگداشت دومین سالگرد شهید مدافع سلامت دکتر حاجی آقایی

 با عنایت امام رئوف (ع) و به همّت کانون ایثار و شهادت منطقه ۳ تهران در دومین سالگرد عروج شهید مدافع سلامت، دکتر حاجی آقایی از خانواده شهید بزرگوار تجلیل شد.مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید مدافع سلامت دکتر حاجی آقایی با همخوانی صلوات خاصّه امام رضا (ع) توسط خادمیاران آغاز شد و به رسم یاد بود هدایای متبرک رضوی به خانواده شهید اهدا شد‌.

 

شهید حاجی آقایی در تاریخ  ۱۳۹۹/۵/۱۸ حین انجام مأموریت و درمان بیماران مبتلا به کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدا بهشت زهرا (س) تهران قطعه ۵۰ به خاک سپرده شد. این مراسم با نوای یاحسین و مداحی، پرچم گردانی همراه بود و خانواده شهید با تیمن و تبرک جستن به پرچم مطهر رضوی دل های شان را روانه بارگاه ملکوتی امام هشتم کردند.

 

کد خبر 1205693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha