ثبت آمار تخلفات سیستماتیک آل خلیفه در عاشورای حسینی در بحرین

یک شبکه ثبت تخلفات رژیم آل خلیفه اعلام کرد: این رژیم در دهه اول ماه محرم الحرام به ویژه عاشورا مرتکب تخلفات سیستماتیک شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، شبکه محلی«رصد یورش‌ها» آماری از شمار تخلفات سیستماتیک انجام شده توسط عناصر امنیتی و شبه نظامیان غیرنظامی وابسته به وزارت کشور بحرین که در ماه محرم به ویژه عاشورای حسینی در این کشور رخ داده است، منتشر کرد.

این شبکه در گزارشی اعلام کرد: شماری از حملات به نمادهای عاشورایی از جمله برداشتن پرچم ها و پلاکاردهای حسینی و عاشورایی در شهرک سار، عالی، الزهراء و المالکیه و الحوره مستند شد.

 

در این گزارش آمده است: عناصر مزدور رژیم در نزدیکی مجالس عزاداری و حسینیه ها مستقر شدند. کار آنها فیلمبرداری از عزاداران و شرکت کنندگان در مراسم های ماه محرم است. این اقدام در چارچوب سلسله محدودیت ها بر آزادی های دینی انجام شد.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی «علی احمد سلطان» از ساکنان شهرک الدراز را روز دوشنبه 10 مرداد 1401 پس از احضار وی برای حضور در دادگاه کیفری، بازداشت کردند. این درحالی است که «سید صادق حیدر» از شهرک المرخ نیز پس از احضار برای تحقیقات بازداشت شد تا به دادستان کل معرفی شود.

 

این شبکه بر ادامه آزار و اذیت شهروندان و خانواده شهدا و بازداشت شدگان تاکید کرد. زیرا «منیر مشیمع»، برادر شهید سامی مشیمع برای تحقیقات به مرکز پلیس القضیبیه فراخوانده شد.

برهمین اساس، یورش به مناطق متعدد و هشدار امنیتی در ورودی برخی از مناطق از جمله ستره، السنابس، جفیر، البلاد القدیم، المرخ، عالی، کرزکان، کرباباد، ابوصیبع، الشاخوره، المشقع، المالکیه، المنامه، دمستان، جدحفص، صدد، کرانه و النویدرات  ثبت شده است.

این شبکه اعلام کرد:وزارت کشور بحرین از پهپاد برای نظارت بر موکب عزاداری در شهر الزهراء استفاده کرده است.

کد خبر 1205703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha