پروژه هلال؛ قصه پرغصه

بهترین گفت: پروژه هلال از سالیان قبل شروع شد که متأسفانه با تساهل و چشم‌پوشی و به‌ منظور مساعدت برطرف‌شدن مشکلات ادامه یافته‌ است.

دکتر «مهدی بهترین» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در بیرجند در خصوص پروژه چند ساله هلال گفت: در آبان‌ماه سال گذشته که مدیریت شهری را عهده‌دار شدم این مجتمع پلمپ قضایی بود.

 

شهردار بیرجند با بیان این‌که پلمپ این مجتمع به درخواست هلال‌احمر کشور و به دلیل اختلافات با مجری و پیمانکار بوده و شهرداری دستور پلمب نداده است، افزود: علی‌رغم وعده‌های متعدد مدیران پروژه هلال، تحویل واحدها به صاحبان با مشکل مواجه بود.

 

وی یادآور شد: با هدف حل مشکل مردم، جلسه با حضور معاونت عمرانی استانداری برگزار و قرار شد علی‌رغم بدهی مجتمع هلال به شهرداری، پلمپ باز شود چراکه تازمانی که پلمپ باز نشود نمی‌توان اقدام عمرانی انجام داد.

 

شهردار بیرجند افزود: براساس توافق انجام‌شده، مقرر شد مجتمع هلال جریمه عوارض کمیسیون ماده ۱۰۰ را به شهرداری پرداخت کند.

 

به گفته‌ی دکتر بهترین، باز شدن پلمپ قضایی این مجتمع منوط به رعایت دو شرط پرداخت مطالبات پروژه هلال به شهرداری و به مزایده گذاشتن پارکینگ در مفتح ۴ بود که قرار شد مدیرعامل هلال این ۲ مهم را انجام دهد.

 

وی افزود: پلمپ قضایی این مجتمع باز و اقدامات عمرانی شروع شد اما متأسفانه علی رغم اقدامات و ارسال لایحه به شورا و دریافت نظر مثبت شورا، مزایده پارکینگ در مفتح ۴ برای این مجتمع برگزار نشد.

 

وی اظهار داشت: در خیابان مفتح ۴ زمینی متعلق به شهرداری وجود دارد و براساس مصوبه شورا در دوره پنجم این زمین به‌صورت مزایده در اختیار این پروژه قرار می‌گیرد که به تعویق افتاد و در هفته‌های اول کاری با گذاشتن این دو شرط مشکل را حل کردیم.

 

شهردار بیرجند یادآور شد: مدیرعامل هلال تعهد کرد ظرف دو ماه میزان تعهدات خود را به شهرداری به‌صورت ۳۰ درصد نقد و الباقی طی چند قسط پرداخت کند تا پس‌ از آن مزایده پارکینگ انجام شود که متأسفانه به دلیل عدم انجام تعهدات، فراخوان انجام نشد تا مطالبات شهرداری تعیین تکلیف شود.

 

دکتر بهترین گفت: به‌تازگی جلسه دیگری با معاونت عمرانی استانداری برگزار و قرار شد ۳۰ درصد مطالبات نقدی و مابقی تا پایان سال طی اقساط پرداخت شود که متأسفانه این مصوبه نیز از سوی مدیرعامل مجتمع هلال اجرایی نشد.

 

وی افزود: پس‌از عدم انجام تعهدات هلال، نامه‌ای برای مدیر پروژه ارسال و در آن نام مهلت ۱۰ روزه برای اجرای مصوبه تعیین شد که مجتمع هلال درخواست استمهال داد اما به علت عدم اعتماد و اطمینان و بدقولی‌های مکرر استمهال هلال را قبول نکردیم چراکه این مجتمع به مصوبات دو جلسه گذشته عمل نکرد و تعهد سوم امکان‌پذیر نیست.

 

وی میزان بدهی پروژه هلال به شهرداری را حدود ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون هیچ رقمی از این مطالبات به شهرداری پرداخت‌نشده است.

 

به گفته‌ی وی مساعدت زیادی با پروژه هلال انجام‌ شده است تا جایی‌که رقم جرائم را به‌ سال ۹۵ برآورد کرده و این کمک بزرگی به مردم است تا مردم سریع‌تر به‌حق و حقوق قانونی خود برسند.

 

وی تاکید کرد: این مجتمع بیش‌ از ۳۰۰ واحد دارد که اگر تعداد مراجعه‌کنندگان را یک نفر در روز در نظر بگیریم بیش‌ از ۶۰۰ خودرو به ترافیک منطقه اضافه می‌شود و این مهم نشان می‌دهد باید پارکینگ این مجتمع به سرانجام برسد.

  

شهردار بیرجند با بیان این‌که از مهم‌ترین دغدغه‌ها در مدیریت شهری، احداث پارکینگ خیابان طالقانی است، گفت: مصوبه شورا به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال شد و در کمیته، اشکالات فنی گرفته و مصوبه شورا برای رفع اشکال برگشت داده شد.

 

به گفته‌ی وی پس‌ از رفع اشکالات مصوبه مجدد به فرمانداری برای تایید ارسال و مورد تایید قرار گرفت و منتظر انجام فراخوان مزایده در جراید هستیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1205847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha