تشریح آخرین وضعیت علاج‌بخشی خلیج گرگان/ قرارداد اولیه ۲۸۰ میلیارد تومانی برای لایروبی کانال آشوراده بسته شد

سیدالنگی با اشاره به آخرین وضعیت طرح علاج بخشی خلیج گرگان از انعقاد قرارداد ۲۸۰ میلیارد تومانی برای لایروبی کانال آشوراده خبر داد.

«محمدرضا سیدالنگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: موضوع علاج بخشی خلیج گرگان از چند منظر برای گلستان دارای اهمیت است و اگر این خلیج خشک شود سبب بروز پدیده ریزگردها نه فقط در گلستان بلکه در دیگر استان ها خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه احیای خلیج گرگان یک مطالبه عمومی در استان است، گفت: مقدمات لایروبی کانال آبرسان آشوراده از اسفندماه آماده شد و پیمانکار پروژه نیز با سرعت خوبی در حال انجام کار است.

 

وی افزود: خلیج گرگان علاوه بر زیست بوم منطقه، محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر بوده و اقتصاد ساکنان خلیج نیز به این اکوسیستم گره خورده است و اگر به وضع عادی برنگردد سبب کوچ و مهاجرت اجباری مردم ساکن حاشیه خلیج خواهد شد.

 

وی بیان کرد: قرار داد اولیه لایروبی کانال آشوراده به مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان با پیمانکار که قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بوده، منعقد شده است.

 

سید النگی گفت: خوشبختانه با پیگیری هایی که داشتیم توانستیم ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را برای این پروژه وارد میدان کردیم چراکه این قرارگاه از نظر مالی و فنی شرایط خوبی دارد.

 

وی افزود: علاوه براین تلاش شده تا از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای پروژه های بزرگ دیگری در زمینه های پرورش میگو، جهادکشاورزی، بنادر و دریانوردی و ... استفاده شود.

 

کد خبر 1206297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha