خرید ۶۹۹ میلیارد تومان برگ سبز چای از کشاورزان گیلان و مازندران

جهانساز از خرید ۶۹۹ میلیارد تومان برگ سبز چای از کشاورزان گیلان و مازندران خبر داد و گفت: تاکنون۶۱۷ میلیارد تومان یعنی نزدیک ۸۸ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

 

//


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌حبیب جهانساز» شامگاه سه ‌شنبه (۲۵ مرداد) در گفت‌و‌گوی خبری با بیان اینکه بخشی دیگر از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران و پرداخت شد اظهار داشت: تاکنون ۸۲ هزار و ۴۴۴ تن برگ سبز چای از کشاورزان چایکار خریداری شده است.

 

رئیس سازمان چای کشور ارزش این مقدار برگ سبز خریداری شده را ۶۹۹ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: دیروز ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران به حساب بانک کشاورزی آنان پرداخت شده است.

 

جهانساز با بیان اینکه با این پرداختی مجموع پرداختی مطالبات چایکاران به عدد ۶۱۷ میلیارد تومان یعنی نزدیک ۸۸ درصد رسیده است تصریح کرد: مابقی مطالبات چایکاران که خریدهای جاری است به زودی پرداخت خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه تاکنون سهم دولت از مطالبات چایکاران تا ۱۰ تیرماه کاملا پرداخت شده است اذعان کرد: کارخانجات چایسازی شمال کشور هم عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و بالای ۹۰ درصد از قدرالسهم خود را پرداخت کرده‌اند.

 

رئیس سازمان چای کشور در پایان با اشاره به اینکه دولت تاکنون حمایت های خوبی را از صنعت چای کشور به عمل اورده است خاطرنشان کرد: بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار در دو استان گیلان و مازندران در ۲۵ هزار هکتار باغ،  چای تولید می‌کنند. 

کد خبر 1206306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha