برگزاری کارگاه داستان نویسی در کانون فرهنگی هنری «کریم‌ آل طاها» شهر بن

نادری بنی گفت: کارگاه داستان نویسی با حضور مدیر حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و سجاد خالقی یکی از نویسندگان مطرح استان به همت کانون فرهنگی هنری «کریم‌ آل طاها» در کنار مجتمع تفریحی گرداب بن برگزار شد.

«جواد نادری بنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کارگاه داستان نویسی با حضور مدیر حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و سجاد خالقی یکی از  نویسندگان مطرح استان به همت کانون فرهنگی هنری «کریم‌ آل طاها» با همکاری کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» در کنار مجتمع تفریحی گرداب بن برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «کریم‌ آل طاها» مسجد امام حسين (ع) شهر بن ادامه داد: این کارگاه با محوریت آموزش عملی و کارگاهی داستان ‌نویسی برگزار شده است.

 

وی ابراز کرد: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را شروع فعالیت دوباره داستان نویسان استان اعلام کرد و گفت: در صورت تامین بودجه و همراهی داستان نویسان و مسئولین استان می‌شود امید داشت که در استان نویسنده‌های خوبی پرورش داده شود تا بتوانند با آثار خود در سطح ملی بدرخشند.

 

نادری بنی با بیان اینکه هویت یک ملت زبان و ادبیات آن ملت است و سعی تلاش ما باید حفظ و حراست از این هویت ملی باشد گفت: برگزاری کارگاه های داستان نویسی یکی از فعالیت های مهم کانون فرهنگی هنری «کریم‌ آل طاها» است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «کریم‌ آل طاها» مسجد امام حسين (ع) شهر بن ادامه داد: در این کارگاه با معرفی انواع داستان شامل رمان، داستان بلند، داستان نیمه بلند، داستان کوتاه و داستانک «داستان خیلی کوتاه» به بیان ویژگی‌های داستان از منظر هنری پرداخت و در ادامه آن را از منظر ادبی مورد بررسی قرار داد.

 

وی گفت: یکی از انواع قالب‌ های ادبیات داستانی، داستانک‌ها هستند، عناصر اصلی این نوع داستان ‌ها همچون کشمکش، شخصیت پردازی و ... همانند داستان های کوتاه است، اما به شکل مختصر از آن‌ ها استفاده می شود.

 

خاطرنشان می شود: در پایان این کارگاه در خصوص نحوه نگارش داستان، شناخت شخصیت ها و همچنین معرفی شخصیت های داستانی و ... بحث و گفتگو شد و در ادامه نیز حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و سوالات خود را در قالب پرسش و پاسخ مطرح کردند.

 

کد خبر 1206357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha