فراخوان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی منتشر شد

زره ساز گفت: بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خود گذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) برگزار خواهد شد.

«ابراهیم زره ساز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: قصه گویی یکی از ارکان ارزشمند فرهنگ و یک رسانه قدرتمند در انتقال تعالیم عالیه دین و فرهنگ جامعه است. قصه گویی در قامت یک رسانه می تواند ذهن و اندیشه مخاطب را درگیر کند، نکات اخلاقی، دینی و فرهنگی را به او بیاموزد، مهارت های کلامی و شنیداری اش را تقویت کند و قدرت تخیل، تصویرسازی و خلاقیت را در او بهبود بخشیده و او را آماده زندگی اجتماعی کند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ضمن اشاره به اهمیت بحث بازیابی هویت اسلامی، ملی و انقلابی در کودکان و نوجوانان و تاکید دوراندیشانه مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین گفت: گام اول در حوزه جهاد تبیین برای کودکان و نوجوانان شناسایی مهمترین موضوعات این حوزه است که به نظر می رسد مبانی و معارف دین، تفهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین مهارت آموزی جهت مصونیت بخشی به کودکان ونوجوانان اهم موضوعات می باشد.

 

وی با بیان اینکه در گام دوم باید با استفاده از ابزار هنر در جهت تبیین این مسائل گام برداشت و قصه گویی یکی از موثرترین و جذابترین ابزارها در این حوزه است افزود: ضمن اینکه ترویج فرهنگ قصه گویی یکی از موثرترین راه ها در راستای هدف تحکیم بنیان خانواده و نیز انتقال مفاهیم تربیتی به کودکان است.

 

زره ساز با اشاره به شیوه نامه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گوئی بیان کرد: در بخش قصه گوئی ملی برای سه گروه سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به رقابت می پردازند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تا پایان مردادماه علاقه مندان باید در بخش ملی نسبت به ثبت نام اقدام کنند و ‌در سایر بخش ها هم ۳۱ شهریور امکان بارگذاری آثار در سامانه جشنواره فراهم است.

 

وی یاد آور شد: مرحله‌ استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهرماه برگزار می‌شود و‌ در نهایت همزمان با شب یلدا مرحله بین المللی در تهران برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به مطالعه شیوه نامه، ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

 

کد خبر 1206379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha