دولت سیزدهم معتقد به امضای توافق به هر قیمتی نیست

منصوری با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم معتقد به امضای توافق به هر قیمتی نیست، گفت: جمهوری اسلامی در برجام معتقد به تامین منافع ملت ایران و منافع مشترک است.

جواد منصوری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد موضوع برجام و احیای آن در دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم معتقد به امضای توافق به هر قیمتی نیست. دولت قبل می گفت توافق بد بهتر از عدم توافق است به این دلیل  به هر توافقی تن می داد اما دولت سیزدهم حاضر نیست به هر قیمتی توافق را بپذیرد.

 

مشاور عالی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: دولت معتقد است باید توافقی باشد که منافع ملت ایران را تامین کند. باید توافقی باشد که نشان دهنده استقلال، اقتدار و قدرت ملی ایران باشد و نه تحمیل، به همین دلیل است که طرف مقابل طبیعتا تمایلی به اجرای قانون ندارد و به هیچ یک از دیدگاه ها و نظرات مطرح شده در مذاکرات توجه و اعتنایی نمی کند.

 

دیپلمات سابق وزارت خارجه گفت: دولت ایران سخن اش این است که چرا دولت آمریکا قرارداد را پاره کرده است و چه تضمینی وجود دارد که دوباره این قرارداد پاره نشود. در مرحله بعد چه تضمینی وجود دارد که کلیه تعهداتی که در قرارداد وجود دارد، اجرا شود. دولت آمریکا به صراحت می گوید ما هیچ تعهدی برای اجرای برجام نداریم. آیا شما تصور می کنید به دلیل اینکه باید عجله کرد و قراردادی را امضا کرد و اعلام کنیم که ما قرارداد را امضا کرده ایم و تمام شده است با این ویژگی ها ملت ایران باید تاوان خسارت این قرارداد بد را بدهد؟

 

اولین فرمانده سپاه تصریح کرد: سیاست ایران کاملا مشخص است. سیاست ما این است که باید توافق دقیقا منطبق بر منافع مشترک باشد و تضمینی برای اجرای توافق وجود داشته باشد. موضوع تضمین اجرای توافق مسئله مهمی است و ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز هر توافقی با آمریکا کرده ایم، اسناد و مدارک آن وجود دارد که هیچ یک از توافقات را دولت آمریکا اجرا نکرده است، از بیانه الجزایر تا بعد از آن. با این وجود که دولت آمریکا توافق های قبلی را اجرا نکرده است، چگونه می توانیم توافق را اجرا کنیم. ما مذاکرات را ادامه می دهیم تا بتوانیم ابتدا توافقی برای منافع مشترک دو طرف تنظیم شود و در مرحله بعد تضمینی برای اجرا وجود داشته باشد.

کد خبر 1206427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha