باید با تبیین اهداف زیارت اربعین، مقدمات ظهور فراهم شود

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر گفت: نهضت عاشورا و عزاداری های حسینی سبب شده شیعه زنده و پویا بماند، بنابر این، باید با تبیین اهداف زیارت در پرتو تحول روحی و اخلاقی، مقدمات ظهور فراهم شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امروز (چهارشنبه، ۲۶ مرداد) در همایش ملی قدم های آسمانی که در آستان مقدس شیخ صدوق برگزار شد، گفت: تا کنون مردم کشور ما و عراق در خصوص ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی چیزی کم نگذاشتند که هر سال بر رونق این حرکت الهی افزوده می شود.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید داشتند که حرکت مردمی اربعین باید مردمی بماند، بنابراین مسولان هم در کنار مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین مردم عراق ثابت کردند که میزبان خوبی برای زائران هستند، عنوان کرد: در راهپیمایی اربعین حسینی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده که برای جهان اسلام افتخار است، در هیچ کشور و منطقه‌ای برنامه ای همچون راهپیمایی اربعین وجود ندارد که هر کس از هرکجا صمیمانه و با اخلاق خوب، امکانات خود را در طبق اخلاص گذاشته و به زائران ارائه دهد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان کرد: در کنار همه خدماتی که به زائران ارائه می‌شود باید اهداف راهپیمایی امام حسین(ع)نیز برای زائران تبیین شود.

 

وی افزود: راهپیمایی اربعین حسینی بزرگترین اتفاق جامعه شیعه است که باید برای تقویت درک و شعور دینی مردم استفاده شود که تحول اسلامی مورد نظر اهل بیت رخ دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: مردم از کشورهای مختلف در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند باید این فراگیری در راستای اهداف امام حسین(ع) و مقاومت مقابل مستکبران باشد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه ما باید با نزدیک شدن به امام حسین(ع) در پیشگاه خداوند آبرو کسب کنیم، اظهار کرد: باید شرایط زیارت برای زائران تبیین شود که آنان بدانند اهداف و بلندی در زیارت نهفته است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که می دانید نهضت عاشورا و عزاداری سبب شده که شیعه زنده و پویا بماند بنابراین باید با تبیین اهداف زیارت در پرتو تحول روحی و اخلاقی مقدمات ظهور فراهم شود.

 

کد خبر 1206428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha