شهرداری‌ها حق نیم درصد را به حساب کتابخانه‌های عمومی واریز کنند

رضایی‌پور گفت: شهرداری‌های بندر آستارا و لوندویل، نیم درصد از درآمد خود را به حساب اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عنایت رضایی‌پور» امروز(چهارشنبه، ۲۶ مرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: ترویج کتاب، کتابخوانی و مطالعه در جامعه، زمینه‌ساز توسعه و آبادانی کشور است و باید به این مسئله در جامعه نگاه ویژه شود.

 

فرماندار بندر آستارا به پیشینه علمی، فرهنگی و ادبی این شهرستان اشاره کرد و افزود: در دوران همه‌گیری کرونا خیران آستارایی در راستای مقابله با این بیماری به مراکز درمانی کمک و صحنه‌های به یادماندنی را خلق کردند و انتظار از این بزرگواران این است در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان‌اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا یک نیروی انسانی را برای جمع‌آوری کتاب‌های بلااستفاده دستگاه‌های اداری و نهادها تعیین کند، تصریح‌کرد: با تحویل کتاب‌های جمع‌آوری شده به کتابخانه‌ها، منابع جدیدی در دست علاقه‌مندان به مطالعه قرار می‌گیرد.

 

رضایی‌پور گفت: شهرداری‌های بندر آستارا و لوندویل، طبق قانون نیم درصد از درآمد خود را به حساب اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز کنند.

کد خبر 1206490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha