توسعه چتر بیمه ای از فاکتورهای عدالت اجتماعی محسوب می شود

برقراری با اشاره به خدمات بیمه ای گفت: توسعه چتر بیمه ای در حوزه های مختلف کشور از فاکتورهای افزایش عدالت اجتماعی محسوب می شود.

«بیت الله برقراری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، با اشاره به برنامه سفر به استان اصفهان اظهار کرد: تبیین جایگاه بیمه روستایی و عشایر و امضا تفاهم نامه همکاری این صندوق با دولت از برنامه های این سفر است.

 

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به تاثیر بیمه در ایجاد روحیه امیدواری در بین مردم افزود: توسعه چتر بیمه ای در حوزه های مختلف کشور از فاکتورهای افزایش عدالت اجتماعی محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: روستاییان و عشایر که از ذخایر کشور بوده و در تامین نیاز غذایی و امنیت غذایی نقش دارند باید مورد توجه در حوزه های مختلف از جمله بیمه بهره مند شوند.

 

برقراری، توسعه روستایی را برای پیشرفت کشور مهم خواند و اذعان کرد: اگر به نیازهای روستایی و عشایری توجه شود آن گاه شاهد توسعه کشور خواهیم بود که افزایش چتر بیمه ای از جمله مولفه های حمایتی از روستاییان، عشایر و کشاورزان است.

 

وی اضافه کرد: بیمه حمایتی قادر به ایجاد روحیه بیشتر تولید و فعالیت برای آنان بوده و در شرایط سخت زندگی و رفع فقر سالمندی و فقر مطلق کارگشا خواهد بود.

 

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور جمعیت 30 میلیونی روستاییان و عشایر را مورد هدف این بیمه معرفی کرد و ادامه داد: طرح تحولی در کشور ایجاد شده که جمعیت روستاییان، عشایر و مردم شهرهای زیر 20 هزار نفر عضو صندوق شده و از خدمات بهره ببرند.

 

وی دولت را کارفرمای این بیمه شدگان معرفی کرد و گفت: هر عضو صندوق تنها پنج درصد از درآمد خود را پرداخت کرده و بیشترین سهم را دولت به عنوان حق بیمه ای پرداخت می کند.

 

به گفته برقراری، در طرح تحولی که از دهه کرامت آغاز شده، سالانه یک میلیون نفر باید جذب صندوق شده و از خدمات آن بهره ببرند.

 

وی سهم استان اصفهان از این طرح را 20 هزار نفر بیان کرد و افزود: در حال حاضر 97 هزار نفر از این استان عضو صندوق بوده که جمعیت واجد شرایط 312 هزار نفر است.

 

کد خبر 1206630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha