برگزاری نشست فعالان فرهنگی با موضوع ازدواج در کاشان

نشست فعالان فرهنگی پیرامون ازدواج، با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و رابطین فرهنگی دانشکده ها و خوابگاه ها در سالن غدیر دانشکده پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، نشست فعالان فرهنگی پیرامون ازدواج، با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و رابطین فرهنگی دانشکده ها و خوابگاه ها در سالن غدیر دانشکده پزشکی برگزار شد.

 

این نشست با موضوع بررسی موانع و فرصت های موجود در واسطه گری، ارائه راهکار، هماهنگی و پایش میزان موفقیت واسطه گری در ازدواج انجام شد. 

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این نشست اظهار کرد: ازدواج و تشکیل خانواده از بنیان‌های اصلی جامعه به شمار می‌رود، پیمان زناشویی و ازدواج در اسلام دارای اهمیت خاصی است و مسلمانان به این امر تشویق شده‌اند.

 

«حجت الاسلام عباس ابن علی» افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «و از نشانه‌های خدا یکی این است که برای شما از جنس خودتان همسر آفرید تا شما در کنار او آرامش پیدا کنید (سوره روم، آیه ۲۱)»

 

وی تصریح کرد: ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است و از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود، هرچند ازدواج به عنوان یک عمل ارادی تابع خواست، تمایلات و دیدگاه های فردی است اما زندگی اجتماعی انسان و روابط پیچیده او با پیرامونش، ازدواج را در ارتباطی متقابل با متغیرهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و ... قرار می‌دهد.

 

در ادامه این نشست در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با موضوع ازدواج دانشجویان در دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

 

کد خبر 1206638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha