تشکل اجتماعی «جهاد تبیین» در خراسان جنوبی ایجاد شود

حسینی درخواست کرد برای اولین بار در کشور به صورت استانی تشکل اجتماعی «جهاد تبیین» در خراسان جنوبی ایجاد شود.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید مصطفی حسینی» امروز (۲۷ مرداد) در دیدار رؤسای تشکل های مردمی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: مسئله جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری است که با قید فوریت باید انجام شود.

 

نماینده سازمان های مردم نهاد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه تبیین مقدمه ای برای تحول و مطالبه است، ادامه داد:  تشکل های مردمی به دنبال تحول، کار فرهنگی، گفتمان سازی، نقد منصفانه و مطالبه گری هستند.

 

وی بیان کرد: آتش به اختیار به معنای حرکت ناپخته و خام و بدون محاسبه نیست بلکه باید حرکتی محاسبه شده و منطقی داشت و تشکل های مردمی با ایثارگری و دواطلبانه در رزمایش های کمک های مومنانه هر آنچه داشتند به میدان آوردند تا در دوران کرونا خدمت کنند.

 

حسینی افزود: سازمان های مردم نهاد مسئله آتش به اختیار بودن را اجرا کردند و به حل مسائل جامعه با طرح و برنامه کمک کردند.

 

نماینده سازمان های مردم نهاد استان خراسان جنوبی ادامه داد: خوشبختانه در موضوع های مختلف در استان دارای تشکل مردمی هستیم که نشان از نگاه برنامه ریزی شده و دقیق می دهد.

 

وی با بیان اینکه به تشکل مردمی در حوزه کشاورزی و آب نیاز داریم تا مطالبه گری و حمایت در این مسائل داشته باشند، گفت: نیاز داریم که در موضوع های اجتماعی و بزرگداشت برنامه های مردمی از خلاقیت و ابتکار جوانان استفاده کنیم.

 

حسینی عنوان کرد: در کار مردمی نباید خلل ایجاد شود همه باید تلاش کنیم تا کار مردمی و خیر سرعت پیدا کند.

 

نماینده سازمان های مردم نهاد استان خراسان جنوبی بر نگاه به مشارکت مردمی در حوزه اقتصادی تأکید کرد و گفت: از ابتدای انقلاب هر جایی که کارها را در اختیار مردم قرار دادیم با موفقیت بیشتری انجام شد بنابراین سازمان های مردم نهاد در بحث کارآفرینی و حمایت اقتصادی از خانواده های آسیب دیده ورود کردند.

 

وی ایجاد تشکلی برای اولین بار در کشور به صورت استانی به نام تشکل اجتماعی «جهاد تبیین» را پیشنهاد داد و افزود: این تشکل با نگاه دقیق در مسئله جهاد تبیین تشکیل خواهد شد و از جوانان و گروه های مرجع مختلف برای عضویت در این تشکل دعوت می کنیم.

 

حسینی بیان کرد: در مسئله آسیب های اجتماعی، محیط زیست، جوانان و سایر مباحث نیاز به گفتمان سازی داریم و آغاز این گفتمان ها از همین جلسه باید آغاز شود تا بتوانیم آنچه به نفع مردم است در قالب گفتمان نهادینه سازی و باور پذیر کنیم تا شاهد مشکلات و آسیب های اجتماعی نباشیم.

 

 

 

کد خبر 1206768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha