پیش‌بینی لازم برای پذیرایی و ایجاد زمینه مناسب برای تردد زائرین اربعین مهیا شده است

عین الهی با اشاره به اینکه کرمانشاه همیشه بوی اربعین می‌دهد گفت: پیش‌بینی لازم برای پذیرایی و ایجاد زمینه مناسب برای تردد زائرین اربعین در استان کرمانشاه انجام‌ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، بهرام عین‌الهی امروز پنج شنبه ۲۷ مرداد در سفره یک روزه خود به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زائران اربعین حسینی هرسال از مسیر کرمانشاه عازم کربلا می‌شوند و این یک افتخار برای مردم شهید پرور و همیشه در صحنه استان است که پذیرایی از این زائران را برعهده دارند.

 

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به گرمای هوا و ایجاد برخی مشکلات به زائران  پیاده اربعین حسینی توصیه می کین حتی المقدور شب‌ها پیاده‌روی و روزها استراحت کنند تا کمتر دچار گرمازدگی شوند.
 

 

وی خاطر نشان کرد: مراکز درمانی ما در استان‌هایی که سفر اربعین از این نقاط آغاز می‌شود آمادگی کامل را دارند و در عراق نیز هلال‌احمر و موکب‌ها برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هم‌وطنان حضور خواهند داشت.

 

 

عین الهی با اشاره به برداشته شدن سقف کارانه پزشکان مناطق محروم تصریح کرد: جایزه ملی «خدمت ماندگار» به پزشکان شاخص مناطق محروم اعطا خواهد شد و این جایزه به پزشکانی تعلق می‌گیرد که عمر خود را در مسیر خدمت در مناطق محروم، صرف کرده‌اند و در آینده نزدیک فهرست منتخبان این جایزه ملی اعلام می‌شود.

 

 

وزیر بهداشت،درمان  و آموزش پزشکی ابراز کرد: نیروهای پزشکی در مناطق محروم، هر قدر فعالیت کنند، می‌توانند دریافتی داشته باشند. این دریافتی در مناطق محروم فاقد سقف خواهد بود و مصوبه روز گذشته هیأت دولت، گام بلندی در جذب نیروهای پزشکی و تخصصی در مناطق محروم است و به تحقق عدالت در سلامت کمک  شایان توجهی می کند.

 

وی در پایان یاد آور شد: طرح حذف سقف کارانه پزشکان مناطق محروم در جلسه هیأت دولت تصویب شد، این مصوبه برای ماندگاری بیشتر نیروهای پزشکی و تخصصی است.

 

گفتنی است، بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز پنج شنبه ۲۷ مرداد با استقبال بهمن امیری مقدم استاندار، نماینده کنگاور، صحنه و هرسین، رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی وارد کرمانشاه شد.

 

همچنین، برنامه های این سفره یکروزه شامل سرکشی از چند شهرستان استان و بازدید از بیمارستان های آنها و همچنین نشست با جمعی از نمایندگان و اعضای هیات رییسه دانشگاه جهت بررسی وضعیت بهداشت و درمان استان از اهداف سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان کرمانشاه است.

 

 

کد خبر 1206793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha