خبرنگاران روح امید را در جامعه تقویت کنند

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه خبرنگاری شغل اررشمندی است، گفت: خبرنگاران روح امید را در جامعه تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری با اشاره به اینکه خبرنگاری شغل اررشمندی است، گفت: دانستن حق همه مردم است و دانایی یک امتیاز است؛ چه از طریق بیان و چه از طریق قلم باشد.

 


ایت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه خداوند به قلم قسم یاد کرده ولی انچه از قلم تراوش می دهند بستر دانایی است، افزود: عاشورا نیز حاوی پیام است، به گفته شهید مطهری؛ شهادت تزریق خون در پیکر جامعه برای تقویت و ادامه حیات است.

 


وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا دارای دو چهره است، ادامه داد: چهره اول روز روز عاشورا امام حسین(ع) است که با خون خود رقم زد و چهره دوم رساندن پیام شهیدان به گوش مردم است که وظیفه میراث داران شهیدان می باشد.

 


امام جمعه زنجان ادامه داد: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود بیانگر اهمیت تبیین است.
نماینده ولی فقیه در استان به تشریح وقایع بعد از عاشورا و قیام مختار برای خونخواهی اشاره کرد و افزود: کوفه علیرغم شهدای بسیاری که برای اسلام فدا کرده بود آخرین شهری بود که با معاویه بیعت کرد؛ بصیرت به معنای شناخت دوست و دشمن و اقدام به موقع است.

 

 

وی با تشریح وقایع شام و سخنرانی حضرت زینب(س) و نمایان کردن چهره واقعی یزید به مردم شام اشاره کرد و گفت: مردم شام اسلام را از زبان بچه های ابوسفیان آموخته بودند و مدینه و اصحاب نزدیک پیامبر را ندیده بودند؛ آنان با اسلام سلطنی و اشرافیت آشنا بودند.

 

 

آیت الله خاتمی به لشکرکشی امیرمومنان و امام حسن(ع) برای فتح شام اشاره کرد و گفت: آنان برای شکست اسلام سلطنتی لشکرکشی کردند ولی موفق نشدند. امام حسین(ع) نیز در روز عاشورا در کربلا به شهادت رسید و شام هنوز سرپا بود.

 


وی با تشریح وقایع حضور اسرای کربلا در شام گفت: سخنرانی حضرت زینب(س) در شام؛ یزید را درمانده کرد که همان جهاد تبیین بود و  بعد از مرگ یزید پسرش در مسجد به خطای پدر و جدش اعتراف کرد.

 


آیت الله خاتمی با تاکید براینکه با گذشت زمان انحرافی در پیام عاشورا نمی بینیم که علت آن اطلاع رسانی است، تصریح کرد: قلم ارزش دارد ولی آنچه باعث ارزش ان می شود کسی است که آن را نگاشته است.

 


وی ادامه داد: در مجموعه رسانه های استان شاهد نجابت بودم؛ انعکاس زخم ها و زشتی ها موجب القای ناامیدی در جامعه می شود.

 


املم جمعه زنجان خاطرنشان کرد: خبرنگاران با دست خالی جهاد می کنند در حالی که خبرنگاران و شبکه های معاند با هزینه های بسیاری صرف تبلیغ بر علیه نظام می کنند.

 


داور هشتمین جشنواره مطبوعات استان زنجان نیز در سخنانی با قرائت بیانیه هیات داوران اظهار کرد: هررسانه ای ایجاد شده رسانه قبلی را تکمیل کرده و نباید گفت شبکه های مجازی موجب کمرنگ شدن رسانه های مکتوب می شود.

 


مختاریان افزود: رسانه مکتوب خلاقیت و خودباوری می آورد رسانه قدرت ملی است.

 


شهردار زنجان در سخنانی با اشاره به اینکه خبرنگاران نقش موثری در اعتلای نظام جمهوری اسلامی دارند، گفت: در وضعیت و موقعیت فعلی به نظر می رسد آنچه موجب توفیق سازمان ها می شود؛ مردمی بودن است.


فیروزفر افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت بر مردمی شدن از طریق اطلاع رسانی تاکید کردند. مشارکت مردم در تصمیم گیری ها و نظارت بر امور همان دولت مردمی است.

 


وی خاطرنشان کرد: بدون اطلاع رسانی درست مردمی شدن امکان نخواهد داشت و رسانه ها خط مقدم مردمی شدن از طریق اطلاع رسانی هستند.

کد خبر 1206863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha