خادمان مساجد به خود افتخار کنند/ لزوم شریک کردن خانواده ها در امور مختلف مسجد

امام جمعه آران و بیدگل گفت: برای رونق مساجد باید راهکارهایی داشته باشیم و از جمله این راهکارها این است که خانواده ها را در امور مختلف مساجد شریک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه آران و بیدگل با گرامیداشت ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد گفت: در روایتی از حضرت رسول(ص) آمده خداوند کسی را که دوست داشته باشد، برآورنده نیازهای مسجد قرار می‌دهد.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: متصدیان مساجد باید افتخار کنند که خداوند اراده خیر خود را برای آن ها در خدمت و تصدی امور مسجد قرار داده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی بر لزوم رونق بخشی به مساجد تاکید کرد و گفت: برای رونق مساجد باید راهکارهایی داشته باشیم و از جمله این راهکارها این است که خانواده ها را در امور مختلف مساجد شریک کنیم.

 

وی ادامه داد: توجه به نظافت مساجد، برنامه ریزی هدف دار برای تمام اقشار از کودک و نوجوان تا جوان، میانسال و بزرگسال و آموزش های مختلف و خدمت رسانی های گوناگون و متنوع می تواند در رونق بخشی به مساجد و احیای کارکردهای آن موثر باشد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل به نقش ائمه جماعات و روحانیت در این زمینه اشاره کرد و گفت: امام جماعت نقش مهمی در احیای مسجد دارد و باید خوش فکر، انقلابی باشد و برای مسجد فرصت و وقت کافی بگذارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به روز جهانی فضای مجازی گفت: فضای مجازی شمشیری دو لبه است لذا باید نظارت درستی داشته باشد در این زمینه وجود داشته باشد.

 

امام جمعه آران و بیدگل ادامه داد: ایجاد شبکه ملی ارتباطات یکی از راهکارهای مهم در این حوزه است، لذا دولت باید تلاش جدی تری در خصوص راه اندازی این شبکه داشته باشد.

 

حجت الاسلام سلیمانی همچنین با اشاره به رویدادهای اخیر کشور عراق گفت: ایران ، اقتدار و امنیت عراق را می خواهد و همه گروه های عراقی باید با وحدت و یکپارچگی حول محور اسلام اختلافات را کنار بگذارند و در جهت توسعه این کشور تلاش کنند.

 

امام جمعه آران و بیدگل همچنین با اشاره به مذاکرات توافق برجام گفت: دولت انقلابی هر توافقی را قبول نمی کند و به دنبال آن است که تحریم را با عزت بر دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: دشمن باید بداند ملتی که تابع فرهنگ امام حسین(ع) است، هیچ گاه زیر بار زور نخواهد رفت و تسلیم خواسته های ناحق آنان نخواهد شد.

کد خبر 1206976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha