عکاسی هنری برای ثبت لحظه‌ها

عکاسی هنری برای ثبت لحظه‌ها و ماندگاری وقایع است که با لنز دوربین عکاسان به ثمر می‌نشیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، با هنر ارزش‌ها ماندگار می‌ماند، نسل در نسل آداب و رسوم منتقل و تاریخ ثبت می‌شود.

 

 

هنرهای بسیاری در جهان وجود دارد که هنر عکاسی یکی از هنرهایی است که با به تصویر کشیدن رویدادها، لحظه‌هایی ماندگار و پر خاطره را برای هر شخصی به ارمغان می‌آورد.

 

 

گاهی یک عکس گویای هزاران حرف ناگفته و هزاران قلم نانوشته است و گاهی یک تصویر سال‌ها ماندگار می‌شود و خاطره‌ای می‌سازد به بلندای یک عمر.

 

 

گاهی تاثیر بصری بیش از هر کلامی ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد و احساسات را به عمیق‌ترین شکل درباره چیزی که از آن عکس گرفته می‌شود، بیان می‌کند.

 

 

گاهی یک عکس به زندگی معنا می‌بخشد و گاهی که همه یک موضوع را فراموش می‌کنند با یک عکس، فراموش شده‌ها نیز یادآوری می‌شوند.

 

 

بی‌شک عکاسی هنری است که پویایی و ماندگاری نوشته‌ها را نیز معنا بخشیده است و عکاسان زیادی در جهان با رشته‌های متفاوت فعالیت می‌کنند که هرکدام هنر خود را برای مخاطبی به نمایش می‌گذارند.

 

 

عکاسی نجوم، معماری، خانواده، صنعتی، تبلیغاتی، طبیعت و غیره شاخه‌هایی از انواع عکاسی است که هر کدام به شکل و شیوه‌ای برای مخاطب جذاب است اما در میان تمام رشته‌ها، عکاسی خبری بیش از همه تصاویر ماندگارتری برای مخاطب خلق می‌کند.

 

 

امروزه به صفحات روزنامه‌ها، کتاب‌ها، مجله‌ها، پوسترها و بنرها که می‌نگری جملات در کنار یک عکس معناپذیر شده‌اند.صفحات مجازی را که جستجو کنی با عکس‌های مختلف خبری، رویدادی را برای مخاطب به تصویر کشیده است که همه اینها بیانگر فعالیت اثرگذار عکاسان خبری است.

 

 

عکاسانی که لحظه‌ها را ثبت می‌کنند و رویدادها را به تصویر می‌کشند و اغلب خبر را با یک تصویر به مخاطب می‌رسانند و این هنری است که بیان می‌کند آفرینندگان تصاویرش برای خلق آن می‌کوشند.

 

 

عکس‌های خبری از وقایعی چون زلزله، اتش‌سوزی، جاده‌های پرخطر، باران و برف سنگین و هزاران لحظه پر حادثه و هزاران رویداد پرخطر با هنر عکاسی عکاسان خبری در بدترین و سخت‌ترین شرایط به تصویر کشیده می‌شود.

 

 

و امروز رسانه‌های استان کردستان با وجود عکاسان نیک‌نام و خوش ذوقی چون سیدلطیف حسینی نسب، بختیار صمدی، فرشید اردلان، الهام امی، نوید صیدیمرادی، هژیرالله مرادی، جلال دادسار، مسلح پیرخضرانیان، آریان نصراللهی، عرفان کرمی و مبین پیمانکار تصاویری ماندگار را برای مخاطب به تصویر کشیده است.

 

 

عکاسانی که بارها در جشنواره‌ها درخشیده‌اند و موفقیت‌های ارزشمندشان مایه افتخار رسانه‌های استان کردستان است.

 

 

28 مرداد روز جهانی عکاسی، روزی برای یادآوری هنر تمامی عکاسان این مرز و بوم بویژه عکاسان خبری است که با تصویری لحظه‌ای را ماندگار می‌کنند، روزتان مبارک.

کد خبر 1206984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha