اصلاح قوانین برای کاهش جمعیت زندان ها لازم است

گرجی زاده با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت زندانیان جرائم غیرعمد گفت: زندان زدایی و اصلاح قوانین برای کاهش جمعیت زندان ها لازم است.

«اسدالله گرجی زاده« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به تلاش ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اظهارداشت: کاهش جمعیت کیفری و کمک به‌ آزادی زندانیان کمکی به خانواده های آنان و کاهش آسیب های اجتماعی است.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان افزود: وجود زندانی بدهکار در زندان اثری برای فرد طلبکار نداشته و تنها معضلات و مشکلاتی را از نظر روحی و جسمی به زندانی تحمیل و از طرفی هم هزینه های دولتی را برای نگهداری زندانی افزایش می دهد.

وی ادامه داد: زندان زدایی و اصلاح قوانین از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کاهش جمعیت زندان ها لازم و قضات نیز در حوزه حبس زدایی و مجازات جایگزین زندان استفاده کنند.

 

گرجی زاده یادآورشد: قضات همکاری خوبی در کاهش جمعیت زندانی غیرعمد و جبس زدایی داشته و قاضی های ناظر زندان که غالبا جوان و با انگیزه هستند در این خصوص همکاری خوبی دارند.

به اعتقاد وی کار کردن زندانیان در بیرون از زندان به پرداخت بدهی کمک کرده و افراد در کنار خانواده خود علاوه بر حمایت و سرپرستی، بدهکاری خود را نیز می پردازند.

 

رئیس ستاد دیه اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد معنوی، فرهنگی و اجتماعی «چهارشنبه های امام رضایی« در اصفهان گفت: این برنامه پس برگزاری ویژه برنامه «یک شهر ضیافت ماه مبارک رمضان« به صورت دو هفته یکبار انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: در این برنامه خیرین به آزادی بیش از هشت زندانی به نیت امام هشتم کمک کرده و قضات نیز در ارائه مرخصی در چهار چوب قانون به زندانیان جرائم غیرعمد و افرادی که سابقه کیفری ندارند کمک می کنند.

گرجی زاده حمایت از خانواده زندانیان را مهم خواند و یادآورشد: یکی از دغدغه های مهم زندانیان، نیازهای خانواده های آنان بوده که خیریه ها علاوه بر آزادی زندانیان به خانواده آنان که از گرفتاری سرپرست خانواده دچار مشکل شده اند، کمک می کنند.

کد خبر 1207000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha