افق دید و اندیشه اهالی رسانه در گلستان، افق بلندی است/ همراهی استاندار با مطالبه یکی از خبرنگاران برای تدوین منشور اخلاقی در حوزه رسانه

زنگانه گفت: افق دید و اندیشه در حوزه رسانه استان و سایر کسانی که در همه حوزه های مرتبط فعالیت می کنند افق بلندی است. می توانیم به خانه مطبوعات استان پیشنهاد دهیم همین موضوعات را به عنوان منشور اخلاقی اولیه کار درحوزه رسانه به رسمیت شناخته وابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» شامگاه امروز  در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گنبدکاووس برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم و با اشاره به سخنان یکی از اهالی رسانه درباره تدوین منشور اخلاقی در این حوزه اظهارکرد: معتقدم باید منشور اخلاقی در رسانه حاکم باشد و برای بیان این موضوع از بیانیه ماموریت اخلاقی یکی از رسانه های استان که  اصول حاکم بر آن نشریه عنوان شده است، بهره می‌گیرم.

 

استاندار گلستان گفت: صداقت در بیان و انعکاس اخبار، پرهیز از بزرگنمایی موضوعات کوچک و کوچک‌نمایی حوادث بزرگ و مهم، انعکاس اخبار بدور از تعصب و پیش‌داوری، اعتدال و خودداری از تندروی، پرهیز از نفی دیگران، پاسداری از حقوق شهروندان، حرکت به سمت توسعه متوازن، حسن همزیستی از جمله موضوعات مطرح شده در اصول حاکم بر این نشریه اعلام شده است.

 

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: افق دید و اندیشه در حوزه رسانه استان و سایر کسانی که در همه حوزه های مرتبط فعالیت می کنند افق بلندی است. می توانیم به خانه مطبوعات استان پیشنهاد دهیم همین موضوعات را به عنوان منشور اخلاقی اولیه کار در حوزه رسانه به رسمیت بشناسیم و ابلاغ کنیم.

 

زنگانه ادامه داد: گهگاهی سو تفاهماتی بین رسانه ها و مسئولان پیش می آید. در سفر رئیس جمهور تیمی که برای حضور خبرنگاران یا سایر افراد برنامه ریزی می کنند به صورت متمرکز توسط تیم اعزامی است و در این بین ممکن است نارضایتی هایی ایجاد شود. زمینه اولین سوتفاهم در جریان سفر رئیس جمهور به استان ایجاد شد و امیدواریم  در دور دوم سفرها تمرکززدایی شود تا استان ها تصمیمات بهتری اتخاد کنند.

 

وی در پاسخ به خبرنگاری که بر رسانه‌گریز بودن برخی مسئولان تاکید کرده بود، تصریح کرد: به تمام مدیران گفتم باید پاسخگو باشند. به معاونان گفتم ماهی یکبار نشست خبری داشته باشند و به عنوان استاندار نیز هر فصل یکبار نشست با اصحاب رسانه خواهم داشت. ما در استان قرارگاه شهید همدانی را راه اندازی کردیم و  همه مسئولان تا معاونت های تخصصی در قرارگاه حضور پیدا می کنند و این فصل نو و جدیدی از تعاملات با اصحاب رسانه است.

 

استاندار گلستان گلایه ای هم از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کرد و گفت: در یک نشستی با نمایندگان خانه مطبوعات خودمانی و صادقانه گفتگو کردیم تا خارج از حاشیه ای که بعضا در مسائل مختلف سایه می اندازد با یک جمع صمیمی از آنان مسائل را مرور کردیم بدون هیچ سانسوری و بنده با طیب خاطر و بسیار شفاف مطالبی را اعلام کردم و گفتم باید برخی خبرنگار نما و رسانه نما از این چرخه خارج شوند. 

 

وی افزود: حضور این افراد فضای رسانه ای را ضداخلاقی توام با افترا و حرکت‌های غیراخلاقی می کنند، ما بررسی کردیم اتفاقا خیلی از آنها رسانه های رسمی نیستند. ساماندهی این وضعیت از اوجب واجبات است. در همه شغل ها بدون رعایت اخلاق حرفه ای نمی‌توان فعالیت کرد و شان آن شغل و حرفه نیست.

 

کد خبر 1207019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha