وزیر ارشاد درباره دغدغه و مطالبات مسئولان و خبرنگاران گلستانی چه گفت؟/ اسماعیلی: به توسعه گلستان امیدوارم

دکتر اسماعیلی در مراسم روز خبرنگار در استان گلستان به مطالبات و دغدغه‌های اهالی رسانه این استان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدمهدی اسماعیلی» شامگاه امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در استان گلستان با اشاره به برخی از دغدغه‌ها و مطالبات خبرنگاران و مسئولان این استان اظهارکرد: نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس مسائلی را درباره محرومیت این شهرستان مطرح کرد و استاندار نیز در مسیر درباره ریز مسائل استان صحبت کرد. به عنوان وزیر و یک عضو در دولت به توسعه گلستان بسیار امیدوارم چراکه این این استان پیشانی حرکت منطقه ای دولت است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توجه دولت برای گسترش مناسبات با کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: اگر دولت بحث ارتباطات منطقه ای به ویژه آسیای میانه را در دستور کار دارد گلستان پیشانی آن خواهد بود.

 

وی با اشاره به درخواست نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی درباره احداث یک سالن بزرگ ویژه همایش‌ها و برنامه‌ها بیان کرد: در دولت بنا این است که پروژه جدید شروع نکنیم چون انبوهی از پروژه های نیمه‌ تمام وجود دارد. پروژه ای قبلا در این شهرستان شروع شده است و مسئول عمرانی وزارت ارشاد هفته آینده به این شهرستان خواهد آمد تا بازدیدی از آن پروژه داشته باشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی درباره درخواست امام جمعه شهرستان گنبدکاووس برای احداث کتابخانه یا سالن بزرگ کتابخوانی گفت: بخشی که نیاز به کمک و تخصیص اعتبار داشته باشد را پیگیری می‌کنیم.

 

وی افزود: گفته شده است خانه مطبوعات مکانی ندارد از مسئولان می‌خواهم مکانی را برای خانه مطبوعات استان و شهرستان در نظر بگیرند. درباره طولانی بودن روند عضویت در صندوق هنر، معاونت مطبوعاتی یک فرآیند سختی را پیش بینی کرده که فردی خارج از این رویه عضو صندوق نشود. مدیرکل ارشاد استان با معاونت مطبوعاتی وزارتخانه تماس بگیرد تا در این هفته کسانی که متقاضی هستند مشکل‌شان پیگیری و حل شود.

 

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط گنبدکاووس، ویژه است، ادامه داد:  اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم برادرانه زندگی می‌کنند و اینجا محل وفاق امت اسلامی است. یک رایزن از برادران اهل سنت را امسال برای اولین بار داریم به مصر اعزام می کنیم و این نشان دهنده نگاه دولت به این است که شیعه و سنی به عنوان خانواده در کنار هم برادرانه زندگی می کنند و گلستان و گتبدکاووس در پیشانی آن می درخشد.

 

وی به مفاخر و مشاهیر فراوان این سرزمین هم‌ اشاره کرد و گفت: حداقل دو مراسم بزرگداشت خوب برای شخصیت های جهانی این منطقه باید بگیریم چون وظیفه ما پاسداشت مفاخر است.

 

 

کد خبر 1207029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha