مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اراک برگزار شد

مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۲۶۶ شرکت کننده در امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه (28مرداد) ماه سال جاری  با حضور 266 شرکت کننده در امامزاده محمد عابد (ع)برگزار می شود.

 

این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، پنج جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، دعا خوانی  و اذان برگزار شد که 43نفر در بخش آقایان و71 نفر در بخش بانوان موفق شدند مرحله شهرستانی را برای حضور در مرحله استانی پشت سربگذارند.

 

در بخش دعاخوانی نیز که به صورت استانی برگزار شد 38نفر در بخش خواهران و 62نفر در بخش برادران با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

در بخش اذان نیز که مختص برادران بود و فقط به صورت استانی برگزار شد 52 نفر شرکت کردند.

حجت الاسلام «عبدالله واحدی» در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن کریم گفت: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه  در روز 28 مرداد و به میزبانی امامزاده محمد عابد (ع)مشهد میقان برگزار شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: داوری چهل و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم را تلفیقی از داوران بومی و میهمان از تهران با حضور افرادی که دارای مدرک رسمی و تجارب ارزنده در سطح کشور هستند انجام می دهند.

 

وی ترویج و تنبیین فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه را امری ضروری دانست و ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن کریم راهی موثر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان است.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی به میزبانی دو شهرستان ساوه در روز ۲۴ تیر و اراک در ۲ روز ۳۰ و ۳۱ همین ماه برگزار شد، ادامه داد: قرآن چراغ هدایت بشریت است و برگزاری مسابقات قرآنی راهی موثر در راستای ترویج معارف قرآن در جامعه است.

کد خبر 1207070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha