ابراز همدردی شورای حکمای مسلمانان با خانواده های قربانیان آتش سوزی جنگل ها در الجزایر

شورای حکمای مسلمان و انجمن جهان اسلام با صدور بیانیه ای با خانواده قربانیان آتش سوزی جنگل ها در الجزایر ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، آتش سوزی جنگل گسترده جنگل ها در تعدادی از مناطق شمال الجزایر تاکنون منجر به کشته شدن 24 نفر و زخمی شدن ده ها نفر شده است.

 

شورای حکمای مسلمان در بیانیه ای ضمن ابراز همبستگی با الجزایر و مردم و ملت این کشور، از این حادثه دردناک ابراز تاسف کرد و برای شفای بیماران دعا کرد.

 

همچنین، شیخ دکتر محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیرکل انجمن جهان اسلام و رئیس هیئت علمای مسلمان نیز از این آتش سوزی دردناگ در الجزایر ابراز ناراحتی کرد و گفت: خسارت های مالی و جانی باعث نارحتی ما شد.

 

وی با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد و برای مجروجان شافی عاجل از درگاه الهی مسئلت کرد.

 

وی در ادامه برای کشور الجزایر دعا کرد و گفت: امیدواریم خداوند از گزند حوادث این کشور را محفوظ بدارد.

 

دمای هوای الجزایر در هفته‌ های اخیر از 47 درجه گذشته است و از ابتدای ماه آگوست تا کنون در 106 نقطه مختلف در بسیاری از شهرها آتش ‌سوزی جنگل رخ داده است.

 

شورای حکمای مسلمان یک سازمان مستقل بین ‌المللی است که هدف آن ترویج صلح در جوامع مسلمان است، برای جلوگیری از عوامل درگیری و تجزیه کشورهاست. شورا در مدیریت امور خود و بیان نظر خود در مورد مسائلی که به آن می ‌پردازد مستقل است و زیرمجموعه سرپرستی یا قیمومت هیچ دولت یا سازمانی نیست. این شورا متشکل از گروهی از علمای اسلامی است که مشخصه آن حکمت، عدالت، استقلال و اعتدال می‌باشد و برای اصلاح جوامع مسلمان فعالیت می‌کند تا جهان اسلام را از تبدیل شدن به عرصه‌ای برای دخالت بیگانگان، تجزیه‌شدن، درگیری‌های خارجی، کثرت گرایی نجات دهد. این شورا به نمایندگی جوامع مسلمان در عرصه جهانی فعالیت می کند.

کد خبر 1207169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha