خبرگزاری شبستان نیازمند تقویت و حمایت های جدی است /  شبستان، شبکه اطلاع رسانی جامعی در جامعه باشد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان یزد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان یزد بازدید کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: با توجه به این که انقلاب ما برگرفته از قرآن است و آنچه که در رابطه با قانون اساسی و ساختار قران برداشت شده از قرآن و شریعت بوده که تمامی این جنبه ها نیازمند پشتوانه محکم  و محتوایی بوده است .

 

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری شبستان در حوزه مذهبی و فرهنگی گفت: این که حضرت امام انقلاب را به نام جمهوری اسلامی نام برده اند بدین معنا است که بتوانیم برداشت اصلی خود را از قرآن و عترت بیان کنیم که رسانه ها وظیفه اطلاع رسانی و در این زمینه را بر عهده دارند و خبرگزاری شبستان به عنوان خبرگزاری تخصصی در این زمینه بوده و در زمینه تخصصی قرآن نیز این وظیفه بر عهده خبرگزاری ایکنا است.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در حوزه قرآنی حافظان و قاریان بسیار خوبی داریم و از نظر فراگیری قران در جامعه جایگاه خوبی داریم به گونه ای که قاریان ما در سطح منطقه و بین الملل نقش آفرینی می کنند و این افتخاری برای ما است که بایستی از طریق رسانه های تخصصی مذهبی، فرهنگی و قرآنی آن را منعکس کنیم.

 

جوکار گفت: در بخش اجتماعی، مذهبی و فرهنگی نیز با خبرگزاری شبستان ارتباطات خوبی داشته و داریم که امیدواریم این شبکه مقداری توسعه پیدا کند.

 

وی افزود: در استان بیش از 850 کانون داریم که در هر کدام از آنها می توانیم شبکه اطلاع رسانی مساجد را دنبال کرده و بزرگترین شبکه اطلاع رسانی را ایجاد کنیم.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بایستی با ایجاد این شبکه از یک طرف اخبار را پردازش کرده و در سطح ملی و فراملی گسترش دهیم و از طرف دیگر نیز این شبکه را تقویت کرده و گسترش دهیم.

 

جوکار بیان کرد: ما با استفاده از این توانمندی ها و ظرفیت ها و همچنین با وصل شدن به قرآن، شریعت و اسلام می توانیم پاسخ های محکمی داشته باشیم.

 

وی افزود: اگر ما محتوا سازی کنیم و آموزش داده و نیازسنجی کنیم می توانیم گام های اساسی برداریم.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی انقلاب، کار خبرگزاری شبستان بسیار فوق العاده است ولذا باید از هر جهتی تامین و تقویت شود و اگر که امروز نظام اسلامی ما می خواهد مردم را به تعالی برساند باید جایگاه خاصی برای مردم قائل شود و در این راستا باید هزینه کرده و هزینه دهیم تا این رسالت به خوبی ادا شود.

 

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه میتواند طرح خود را در فصل بودجه و فصل هفتم برنامه به مجلس بیاورد و پیشنهادات خود را ارائه کند تا با پشتیبانی از خبرگزاری شبستان  و خبرگزاری های ایکنا و کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، اعتبارات خاصی داشته باشد و احکامی در برنامه 5 ساله هفتم برای آنها تدوین شود و پشتیبای لازم شوند.

 

جوکار گفت: امیدواریم این اتفاق صورت گیرد و منابع لازم جذب شود ولی در این راستا نیز نباید از ظرفیت های مردمی غافل شد زیرا بسیاری از جوانان و نوجوانان فعال در فضای مجازی را می توانند از طریق خبرگزاری ها به عنوان نقطه وصلی  استفاده کنند و به جایی وصل شوند و اثرگذار باشند.

 

در ادامه این نشست نیز سید ضیا میررحیمی مدیر نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان یزد با اشاره به فعالیت های خبرگزاری شبستان در سطح کشور و استان یزد گفت: این خبرگزاری در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری، مذهبی و به ویژه در حوزه مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های خود را دنبال می کند.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت های خبرگزاری های فعال در حوزه فرهنگی و هنری گفت: متاسفانه مسئولان ما کمتر به حوزه فعالیت های فرهنگی توجه دارند و به نحوی در اولویت و دغدغه آنها قرار ندارد.

 

میررحیمی گفت: در صورتی می توانیم در عرصه های مختلف جامعه پیشرفت کنیم که حوزه فرهنگ ما تقویت شود.

 

وی افزود: مساجد به عنوان ظرفیت هایی هستند که ما به خوبی می توانیم از آنها در راستای فعالیت های فرهنگی و هنری استفاده کنیم و در این زمینه نیز خبرگزاری شبستان می تواند گام موثری در عرصه اطلاع رسانی و شبکه بزرگ اطلاع رسانی بردارد.

 

در پایان این مراسم نیز از زحمات سیدضیا میررحیمی مدیرنمایندگی خبرگزاری شبستان در یزد تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 1207284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha