دست متجاوز هر زیاده خواهی را مقتدرانه قطع خواهیم کرد

امیر صادقی گوغری با بیان اینکه امروز از رگ گردن به دشمن نزدیک تر هستیم و قادریم دست متجاوز هر زیاده خواهی را مقتدرانه قطع کنیم گفت: به عنوان کشوری مستقل و مقتدر، حاضر به مذاکره در حوزه توان تدافعی خود به ویژه در حوزه موشکی نیستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امیر سعید صادقی گوغری» به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعی در جمع مردم اهواز، به تشریح توان و اقتدار صنعت دفاعی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: استان خوزستان نامی به بلندای تاریخ دارد و این مردم در حمایت از این مرز و بوم سنگ تمام گذاشتند و در دوران جنگ تحمیلی دشمن نتوانست حتی یک وجب از این خاک را به کمک شما غیورمردان از ایران جدا کند.

 

معاون منابع انسانی وزارت دفاع افزود: خوزستان در شرایط حساس مختلف و در طول دوران دفاع مقدس، اکنون و همیشه پشتیبان ولایت فقیه و نظام اسلامی بوده و هست و این وفاداری را باید ستود.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و عرصه بین الملل دانست اضافه کرد: برای درک واقعیت های انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن و پیسرفت های حیرت آور صنعت دفاعی جمهوری اسلامی باید حقایق و اقتدار صنعت دفاعی کشور و نیروهای مسلح ما برای مردم تشریح شود.

 

صادقی گوغری تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی از نظر قدرت دفاعی و دستاوردهای نظامی در سطح بازدارندگی قرار دارد و پیشرفت های کشور به ویژه در عرصه صنایع دفاعی از زمین و هوا و دریا عرصه را فراتر نهاده است.

 

وی بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته مردم ایران با تبعیت محض از ولایت فقیه و فرماندهی معظم کل قوا توانسته اند به پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف دست پیدا کنند و از گردنه های دشوار فشارهای اقتصادی، جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی، ترور دانشمندان، فشارهای سیاسی و نظامی، مقتدرانه و مستحکم عبور کرده و صلابت خود را به جهان عرضه داشته و در قامت یک ابرقدرت جدید منطقه ای، سیاست های اصولی خود را به دنیا دیکته کند.

 

معاون منابع انسانی وزارت دفاع ابراز کرد: موقعیت جغرافیایی ایران، توجه قدرت های استکباری را به خود جلب می کند و این مزیت برنامه ریزی اصولی مطابق با شدت تهدیدات دشمنان را می طلبد که وزارت دفاع با توجه به ماموریت و وظایف خود، با درک و برنامه ریزی دقیق، نقش بسزایی در شناسایی و خنثی سازی تهدیدات دشمنان ایفا می کند.

 

وی عنوان کرد: در برنامه های وزیر دفاع به مجلس شورای اسلامی، برخورداری از دفاع اطمینان بخش از مهم ترین الزامات منافع ملی کشور تبیین شد و ارتقای اولویت های دفاع راهبردی کشور در حوزه های موشکی، هوایی، دریایی و پهبادی به عنوان اولویت های دیگر برنامه بود که تحقق بخش عمده ای از این برنامه ها، عامل موثری در یاس و نا امیدی دشمنان بوده است.

 

صادقی گوغری در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: امروز صنایع موشکی و پهبادی صنایع دفاعی کشور به قابلیت هایی رسیده که موجبات یاس و ذلت دشمنان نظام و انقلاب را فراهم ساخته و تفاوت عمده ای بین موشک هایی که خودمان ساخته ایم و کشورهایی که موشک های چند ۱۰ میلیاردی تولیدی دشمنان را استفاده می کنند گواه ویژه ای بر این امر است.

 

وی تاکید کرد: برد موشک با شعاع بیش از یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر برای مقابله با تهدیدات دشمنان ما کافی است، و نیازی به افزایش برد آن نداریم و به جای افزایش برد، دقت، سرعت و افزایش قدرت تخریب در دستور کار بوده که به توفیقات ویژه ای در این راستا دست پیدا کرده ایم و نقطه زن بودن موسک های تولیدی در صدها کیلومتر و دوردست ها از این توفیقات است که فعلا برای ما کفایت می کند.

 

معاون منابع انسانی وزارت دفاع ادامه داد: نامگذاری ۳۱ مرداد به عنوان روز صنعت دفاعی که از برکات و تدابیر مقام معظم رهبری است یادآور این نکته است که ایران اسلامی در سایه شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم ها و تهدیدات دشمنان قادر است با اقتدار از سرزمین و کیان خود مستحکم دفاع کند و امروز از رگ گردن به دشمن نزدیک تر هستیم و دست متجاوز هر زیاده خواهی را مقتدرانه قطع خواهیم کرد.

 

وی در پایان یاد آور شد: به عنوان کشوری مستقل و مقتدر، حاضر به مذاکره در حوزه توان تدافعی خود به ویژه در حوزه موشکی نیستیم و نخواهیم بود و با قدرت، توانایی های خود را روز به روز ارتقا بخشیده و پبگیری خواهیم کرد.

 

صادقی گوغری خاطر نشان کرد: امیدواریم در مقطع کنونی و گام دوم انقلاب اسلامی وزارت دفاع به عنوان نهادی پویا، نخبه گرا، هدفمند، پیشتاز در عرصه صنعت دفاعی و با حرکتی پرشتاب بتواند در قله های بلند علوم و فناوری و پیشرفت نظامی گام های بلندتری بردارد؛ ضمن اینکه آماده ایم تا سرریز توان دفاعی خود را در حمایت از صنعت و تولید کشور به‌کار گیریم و در این راه حمایت ویژه همگان را نیز می طلبیم.

 

کد خبر 1207309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha