مهاجرت پزشکان نگران کننده است

جعفری نمین گفت: متاسفانه آمار مهاجرت پزشکان نگران کننده است و باید مسئولان تدبیری در خصوص پیشگیری از این مهاجرت بیاندیشند زیرا این مسئله در آینده موجب خسران زیادی به کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «منصور جعفری نمین» امروز (29 مردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: متاسفانه آمار مهاجرت پزشکان نگران کننده است و باید مسئولان تدبیری در خصوص پیشگیری از این مهاجرت بیاندیشند زیرا این مسئله در آینده موجب خسران زیادی به کشور خواهد شد.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: از بیان آمار دقیق در این مسئله معذور هستم اما این آمار نشان می دهد که باید برنامه ریزی کلان در این خصوص باید داشته باشیم.

 

وی اعلام داشت: نظام پزشکی یک تشکل صنفی با حضور اکثریت جامعه پزشکی تشکیل شده و این تشکل نظارت جدی بر وظایف قانونی خود دارد.

 

جعفری نمین ادامه داد: در حال حاضر 395 پزشک متخصص و فوق تخصص، 993 پزشک عمومی، 900 کارشناس مامایی و 211 داروساز در استان مشغول فعالیت هستند.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی استان عنوان کرد: هم اکنون تعداد اعضای این تشکل 3 هزار و 65 نفر هستند و 115 داروخانه فعال هم در سطح استان داریم.

 

جعفری نمین افزود: متاسفانه در خصوص تجویز درمان های نامتعارف توسط افراد غیر مجاز که هیچگونه اطلاعات پزشکی ندارند در فضای مجازی از دیگر مسائل نگران کننده در حوزه پزشکی است که با همکاری قوه قضائیه به تخلفات این افراد رسیدگی می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: رسانه ها مهمترین نقش را در آموزش و آگاهی جامعه و تنویر افکار عمومی دارند و باید از این ظرفیت برای ارتقای فرهنگی و عمومی جامعه استفاده کرد.

 

جعفری نمین در این نشست خبری یکم شهریور روز پزشک و پنجم شهریور روز داروساز را به همه جامعه پزشکی و داروسازی تبریک گفت و در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

کد خبر 1207323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha