فعال شدن دبیرخانه بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در آستارا

نظیری از فعال شدن دبیرخانه بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در آستارا خبر داد و گفت: بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «قصه، صدای زندگی است» برگزار می‌شود.

«شهرزاد نظیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: فراخوان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «قصه، صدای زندگی است» در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی و علمی برگزار می‌شود.

 

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر آستارا با بیان‌اینکه بخش رقابتی این دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ۲ بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: قصه‌گویی ملی برای علاقه‌مندان ۱۲ تا ۱۸ سال (نوجوانان)، ۱۸ سال به بالا (بزرگسالان) و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است.

 

وی تصریح‌کرد: قصه‌گویی بین‌المللی شامل اجرای قصه‌گویان حرفه‌ای ایران و کشورهای دیگر شامل برگزیدگان سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی جشنواره‌های پیشین، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و قصه‌گویان علاقه‌مند از سایر کشورها است.

 

نظیری با اشاره به اینکه قصه‌گویی آیینی سنتی بخش رقابتی جشنواره شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آیین‌های دینی و ایرانی، در یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی  است، گفت: قصه‌گویی زبان اشاره شامل قصه مورد نظر با هر قالبی، به زبان اشاره‌ فارسی است.

 

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر آستارا با بیان‌اینکه قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای (قصه زندگی من) روایت برش یا بخشی از زندگی خود در یک ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای از دیگر بخش‌های این جشنواره است، افزود: پادکست قصه‌گویی؛ ارائه قصه‌ای به صورت صوتی و در قالب یک پادکست از دیگر بخش‌های این جشنواره است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

 

وی بخش غیررقابتی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون را قصه‌گویی برگزیدگان دانست که اجرا می‌شود.

 

نظیری گفت: همچنین در بخش علمی این جشنواره از پژوهشگران خواسته شده در بخش‌های جستار، مقاله علمی، کتاب، پایان‌نامه و رساله آثار خود را از طریق تارنمای جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

 

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر آستارا امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خود گذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) را محورهای موضوعی جشنواره اعلام کرد و افزود: بر اساس فراخوان دبیرخانه، نوجوانان، بزرگسالان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که علاقه‌مند به حضور در این جشنواره هستند، برای ثبت‌نام و بارگذاری قصه‌های خود می‌توانند تا ۳۱ شهریور ماه با مراجعه به تارنمای kanoonfest.ir ضمن ثبت‌نام، قصه‌های خود را بارگذاری یا فایل آن را به یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر آستارا تحویل دهند.

 

نظیری با اشاره به اینکه بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود، خاطرنشان‌کرد:علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  آستارا واقع در باغ ملی مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۱۳۴۳۸۱۳۴۲۱ تماس بگیرند.

 

کد خبر 1207329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha