اجرای برنامه های بسیج اصناف یزد در چهار گروه آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و عام

اسلامی با اشاره به برنامه های بسیج اصناف در سال گفت: برنامه های بسیج اصناف یزد در چهار گروه آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و عام اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی اسلامی مسئول بسیج اصناف یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: از 31 مرداد تا ششم شهریورماه هفته بسیج اصناف است که روز شهادت شهید عراقی به عنوان روز بسیج اقشار نامگذاری شده است.

وی با اشاره به برنامه های بازار و بسیج اصناف گفت: برنامه های ما در سه گروه قبل، حین و پس از مناسبت است که این هفته با رزمایش عاشقان ثارالله آغاز می شود و بسته های معیشتی تحویل خانواده های سیل زده تحویل می شود.

وی گفت: نزدیک به 300 بسته معیشتی تحویل می شود و 300 بسته نیز در پایان هفته تحویل می شود.

اسلامی گفت: دیدار با آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، غبارروبی گلزار شهدا و سرکشی از خانواده شهدا و اعزام گروه های جهادی از جمله اقداماتی بود که بر اساس گروه های اتحادیه محور جهادی اقدامات خود را دنبال می کنیم.

مسئول بسیج اصناف یزد بیان کرد: برنامه های ما در سال در چار قالب آموزشی، فرهنگی اجتماعی، خدماتی و عام بوده است که برگزاری یادواره شهدا و دسته عزای بازار، نشست های بصیرتی، حلقه های صالحین، تشیل گروه های فضای مجازی، مسابقات ورزشی نیز در این زمینه بوده است.

اسلامی ادامه داد: در قالب آموزشی مهمترین اقدام ما در زمینه فقه بازار و آموزش کسب و کار بوده است و در کنار آن نیز مشاوره های خانواده را در زمینه آموزشی دنبال کرده ایم.

وی افزود: طرح استاد شاگردی و آشنایی نسل جوان به عنوان طرح آموزشی دیگر بود که 210 نفر را آموزش دادیم و در کنار آن نیز آموزش مشاغل خانگی را دنبال می کنیم.

وی فت: قالب خدمات ما نیز سه بخش است که خدمات مرکز نیکوکاری یکی از این بخش ها است که از یزد شروع شد و در کشور فراگیر شده است و تاکنون نیز خدمات خوبی به جامعه هدف داد.

اسلامی ادامه داد: چهار مرتبه در راستای کمک به درمان، پرداخت وام های بدون بهره، کمک به ازدواج آسان در قالب تهیه جهیزیه و کمک جهیزیه دنبال شده است.

اسلامی مسئول بسیج اصناف یزد گفت: خدمات بسیج به عنوان چهارمین گروه فعالیت های ما است که حمایت قضایی از بازاریان، مرکز نیکوکاری از جمله این خدمات است.

 

کد خبر 1207464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha