روز جهانی مساجد، فرصتی برای بازشناسی کارکردهای مسجد است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: روز جهانی مساجد، فرصتی برای بازشناسی کارکردهای مسجد است.

حجت الاسلام سید سعید حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه ۲۱ اوت هر سال مصادف با ۳۰ مرداد، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است گفت: در چنین روزی مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان جهان توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و در اثر این آتش سوزی، به این مکان مقدس و تاریخی، آسیب‌های زیادی وارد شد.



نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: مساجد در صدر اسلام دارای کارکردهای فراوانی در حوزه‌های مختلف عبادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی بود و این روز فرصتی برای بازشناسی کارکردهای مسجد است.



حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اگر مساجد کارکردهای زمان پیامبر(ص) را بازیابند و احیا شوند، می تواند در نشر معارف اهل بیت(ع)، ارشاد، حل معضلات اجتماعی نقش مهمی داشته باشد و بسیاری از مسائل جامعه را حل کند.



نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: اگر مشاورین مذهبی و ائمه جماعت در مساجد حَکَم باشند، آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اختلافات و بداخلاقی های اجتماعی کاهش خواهد یافت.



حجت الاسلام حسینی به کارکردهای اجتماعی بسیج در دوران نظام مقدس اشاره کرد و گفت: مسجد علاوه بر آموزش رزمندگان اسلام، پایگاه و محلی برای ترغیب مردم برای جهاد، ایجاد محلی برای جمع‌آ‌‌وری کمک‌های مادی و معنوی به رزمندگان، مکانی برای روشن کردن اذهان مردم در زمینه تصمیم گیری های جنگ بود.



رئیس شورای فرهنگ عمومی کاشان ادامه داد: در حال حاضر هم پایگاه های بسیج برکات زیادی برای نظام دارد و یکی از کارکردهای مهم مسجد در این حوزه است./

کد خبر 1207638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha