اعتبار کانون های مساجد در استان البرز به زیر خط صفر رسید!!

انتشار تازه ترین خبرها از تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان البرز و سهم ناچیز سرانه کانون های فرهنگی مساجد واکنش هایی را از سوی متولیان این حوزه به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « دکتر عبدالرحمان کمالی» با تبریک فرا رسیدن سالروز جهانی مساجد در تحلیلی آورده است: اعتبار کانون های مساجد در استان البرز به زیر خط صفر رسید!!

 

این روزنامه نگار و منتقد مباحث و مسائل فرهنگی می افزاید:  نگاه تبعیض آمیز عبداللهی به توزیع اعتبارات فرهنگی مساجد هم رسید!! کشتی فرهنگ دینی در البرز به گل نشست 

 

انتشار تازه ترین خبرهااز تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان البرز و سهم ناچیز سرانه کانون های فرهنگی مساجد واکنش هایی را از سوی متولیان این حوزه به دنبال داشته است.

 

اینکه چرا سهم کانون های فرهنگی مساجد در استان البرز طی سفر رییس جمهور به نسبت جمعیت استان با رقم ۲ میلیارد تومان به صفر رسیده و در مقابل اعتبار یک ساختمان صنفی (خانه مطبوعات) دو برابر این رقم به ۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است بیانگر چند نکته است: 

 

اگرچه خشت اصلی فرهنگ در استانی با عنوان ایران کوچکی از فرهنگ ها، باید آجر به آجرش با نگاه انقلابی و فرهنگی چیده شود اما عدم تلاش و تکاپوی استاندار البرز برای جذب اعتبارات فرهنگی مساجد در این استان، آب پاکی را روی دست دست اندرکاران حوزه فرهنگ دینی در البرز ریخت تا تکلیف بر همگان روشن شود که اگر چه عبداللهی در کارنامه خود مدیریت بقاع متبرکه را داشته است اما با تخصیص ناعادلانه اعتبارات نشان داد که برای توسعه در حوزه مساجد عزمی ندارد. 

 

اگر چه عنوان می شود مساجد خانه ی خدا، پایگاه های فرهنگی و اجتماعی و اصلی ترین نهاد فرهنگ ساز در هر کوی و محله ای بشمار می روند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کانون های مساجد امروز در مقابله با آسیب های اجتماعی و جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی عمل می نمایند اما این حرکت استاندار البرز بیانگر آن است که ایشان توجهی به زیرساخت فرهنگ ندارند و تنها تکمیل ساختمان های نیمه تمام در اولویت اقدامات فرهنگی شان قرار دارد. 

 

سوالی که مطرح می شود آن است که آقای استاندار به چه دلیل برای تکمیل یک ساختمان صنفی مبلغ ۴ میلیارد اعتبار تخصیص می دهید و در مقابل حوزه مساجد را پهنه وسیع جغرافیایی در محله ها و شهرهای دور و نزدیک نادیده می گیرید و تنها ۲ میلیارد برای بازسازی اختصاص می دهید؟؟؟!!!

 

 این در شرایطی است که در فرهنگ ایرانی اسلامی، مساجد ما پایگاه تقویت ارزش های دینی بشمار می روند و از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و در استان البرز به عنوان شهر فرهنگ ها و اقوام ایرانی مساجد بعنوان پایگاه ترویج شعائر دینی باید با نگاه عادلانه ای توزیع سرانه های را شاهد باشند. 

 

از سوی دیگر محوری ترین برنامه ها و مناسک دینی و مذهبی ما طی طول سال در مساجد برگزار می شود و توجه به زیباسازی معماری و تقویت عناصر زیبایی شناسی، زمینه ساز حضور هر چه بیشتر مردم در این اماکن خواهد بود که البته حرکت در راستای تقویت و اشاعه فرهنگ ناب ایرانی - اسلامی است. 

 

اما توزیع ناعادلانه و عدم مساوات در تقسیم اعتبارات فرهنگی برای جامعه فرهنگی استان البرز سوال برانگیز شده است و انتظار دارند استاندار البرز در این رابطه پاسخگو باشند که علت عدم تلاش برای جذب اعتبار در سفر رییس جمهور چه بوده است؟

 

آیا مگر شما از مدیران دولت انقلابی نیستید؟

آیا حوزه مساجد جزو اولویت های شما نیست؟

آیا شروع فعالیت یک مجموعه صنفی معلوم الحال  بر ارتقا زیر ساخت فرهنگ دینی در استات اولویت دارد؟  و چرا ؟ 


با این اوصاف بنظر می رسد بجای بارش رحمت پس از سفر ریاست جمهوری به البرز کشتی فرهنگ باید تا مدتها به گل بنشیند و با نگاه تبعیض آمیز در تخصیص اعتبارات دستاوردی را برای این حوزه شاهد نباشیم. 

👈👈نتایج: 

🔹۱-  چه بسا استاندار البرز اهتمامی برای توسعه زیر ساخت های فرهنگ دینی در استانی با بالاترین حجم اقوام ندارد.

🔹۲- تناسبی بین نیازهای جمعیتی در استان با میزان سرانه های فرهنگی در تخصیص اعتبارات دیده نشده است.

🔹۳- نگاه تبعیض آمیز استاندار البرز در تخصیص سرفصل های اعتبارات فرهنگی با جذب اعتبار برای ساخت و ساز مشهود است.

 

 

کد خبر 1207727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha