افراد کارآمد، دلسوز و انقلابی در راس کانون ها در مساجد قرار گیرند

جوکار بااشاره به اهمیت تحول فرهنگی، هنری در کانون های مساجد گفت: افراد کارآمد، دلسوز و انقلابی در راس کانون ها در مساجد قرار گیرند تا تحول صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی همزمان با روز جهانی مساجد در حاشیه بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در یزد در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد و خبرگزاری شبستان در رابطه با مسائل خاص فرهنگی، مذهبی و قرآن در یک راستا هستند که ماموریت های ویژه ای را دنبال می کنند.

 

وی افزود: ایجاد کانون های مساجد فکری نو در راستای تحول جدی مساجد در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری بود و این انتظار می رفت و از صدر اسلام نیز مساجد، مراکز مهمی برای رفع مسائل مردم بوده اند و امروز نیز دیدگاه حضرت آقا نیز بر همین اصل و اساس است.

 

جوکار ادامه داد: جایگاه اجتماعی، دینی، اعتقادی، مذهبی و سیاسی مساجد به عنوان یکی از تاکیدات امروز مقام معظم رهبری در خصوص مساجد است و  در طول دفاع مقدس نیز منابع انسانی ما از همین مساجد تامین می شده است.

 

وی گفت: با شکل گیری پایگاه های مساجد و پس از آن نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد انتظار داشتیم که مساجد ما فعال شوند که امیدواریم این انتظار دنبال شود.

 

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد:  الان ما در بسیاری از محلات شاهد برخی مساجد فعال هستیم که قشر جوان، مسن و کودک حضور دارند ولی برخی از محلات نیز همان افراد سنتی حضور دارند که با بررسی ها مشخص شد که عواملی همچون برخورد روحانی مساجد، پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج موثر بوده که در صورت هماهنگی تمامی این عوامل شاهد رونق مساجد خواهیم بود و خروجی مثبتی خواهیم داشت.

 

جوکار بیان کرد: تالیف قلوب و باور کردن کار در مساجد بر اساس مسجد می تواند سازه اصلی برای فعالیت های فرهنگی و هنری باشد و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد کمک کند.

 

وی افزود: ما باید افرادی در راس کانون های خود داشته باشیم که کارآمد، دلسوز و انقلابی باشند و بایستی با استفاده از ظرفیت های موجود در مساجد استفاده کنیم و به دور از انحصار در راستای استفاده همگانی گام برداریم.

کد خبر 1207769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha