امروز شاگردان شهید دانش در مساجد به بیش از هزار نفر رسیده است

حجت الاسلام گندمی با اشاره به تربیت فعالان قرآنی و همچنین تربیت دانش آموختگان قرآنی توسط شهید دانش گفت: امروز شاگردان شهید دانش در مساجد به بیش از هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام علی گندمی کارشناس مذهبی و قرآنی و مسئول اسبق نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد امروز در نشست روز جهانی مسجد در محل امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: در مجموعه نظام جمهوری اسلامی امروز شاهد تربیت فعالان قرآنی هستیم که مساجد گایه های محکمی در این زمینه هستند.

 

وی افزود: ولی رغم این که همانطور که در قرآن بیان شده مهجوریت قرآن وجود دارد اما در هر منطقه ای که حضور پیدا می کنیم شاهد حضور حافظان و قاریان قرآن هستیم.

 

کارشناس مذهبی و قرآنی ادامه داد: ما در مساجد این ظرفیت را شاهد هستیم که روزانه صفحاتی از قرآن را قرائت می کنند که بایستی ان را گسترش دهیم.

 

وی گفت: موسسه مفاهیم نور یکی از موسساتی است که طرح آشنایی با مفاهیم ترجمه و تدبر در آیات را دنبال می کند و در این راستا آسات مهم قرآنی را مورد توجه قرار دهند و این آیات را به عنوان آیاتی محوری در مساجد دنبال می کنند.

 

حجت الاسلام گندمی بیان کرد: مسجد بهترین مکان برای تبلیغ و و روشنگری اسلام و قرآن است و به تعبیر امام (ره) نیز مسجد سنگر است و علما نیز با تاثیر خود در این زمینه می توانند بسیار موثر واقع شوند و امیدواریم با حضور علما در مساجد به قرآن و مفاهیم آن پرداخته شود.

 

وی ادامه داد: شهید دانش از مسجد کار خود را شروع کرد و به عنوان نمونه ای بود که در 81 کشور دنیا نخبه قرآنی بود و امیدواری این نمونه ها در مساجد گسترش پیدا کند .

 

کارشناس مذهبی و قرآنی گفت: ما آمادگی داریم در تمامی مناطق استان با حضور علما کلاس های آموزشی و مفاهیمی قرآن برگزار کنیم و در تنوع برنامه و جذابیت قرآن برای آشنایی با مفاهیم نو استفاده شود.

 

حجت الاسلام گندمی خاطرنشان کرد: امروز شاگردان شهید دانش در مساجد به بیش از هزار نفر رسیده است که می توانیم این تعداد را افزایش دهیم.

 

وی گفت: امیداریم بخش قرآن را در مساجد به صورت ویژه به آن بپردازیم.

 

کد خبر 1207974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha