گلستان به ایجاد پایگاه‌های سیار خون‌گیری نیاز دارد

محمدی گفت: در گلستان تنها چهار مرکز ثابت خون گیری در شهرستان های علی آباد کتول، گرگان، گنبدکاووس و بندرگز وجود دارد اما ایجاد پایگاه‌های سیار از ملزومات حوزه انتقال خون در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «فاطمه محمدی» امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهارکرد: در هفته دولت امسال دستگاه آزمایشگاه غربالگری با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که موجب خودکفایی استان می شود.

 

مدیرکل انتقال خون‌ گلستان گفت: در سال جاری تا کنون ۱۰۰ درصد درخواست‌های بیمارستانی را در حوزه تامین خون پاسخ دادیم.

 

وی گفت: انتقال خون استان گلستان از محدود مرکزهایی است که پلاسمای ضد هاری تولید می کند. طی تفاهم‌نامه‌ای که سازمان انتقال خون با اورژانس هوایی کشور منعقد کرد، در راستای کاهش میزان درد بیماران، این سازمان موظف است در مواقع بحران نسبت به خون‌رسانی اقدام کند.

 

محمدی گفت: ظرفیت فریزرهای استان به لحاظ نگهداری از پلاسما، هم اکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که با توجه به میزان بالای پلاسما،  احداث یک سردخانه پلاسمایی در دستور کار قرار دارد.

 

وی بیان کرد: در گلستان تنها چهار مرکز ثابت خون گیری در شهرستان های علی آباد کتول، گرگان، گنبدکاووس و بندرگز وجود دارد اما ایجاد پایگاه‌های سیار از ملزومات حوزه انتقال خون در استان است.

 

 

 

کد خبر 1208135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha