افزایش  تولید ۳ برابری کالاهای اساسی در کارخانجات سازمان اتکا

اعلمی با تاکید بر اهمیت صرفه اقتصادی و کیفیت محصولات در اتکا گفت: اتکا با ذخیره سازی مناسب و به موقع مواد اولیه توانسته ظرفیت تولید کارخانجات تولید محصولات را به ۳ برابر افزایش دهد.

 
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان سید مرتضی اعلمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامی داشت یاد شهدای دفاع و امنیت روز صنعت دفاعی گفت: سازمان اتکا یک سازمان اقتصادی با بیش از ۶۵ سال فعالیت در حوزه های مالی، بازرگانی، صنعتی، دامپروری ، فروشگاهی و توزیع کالا است و برای تحقق اهداف خود در سطح ملی به شاخص های کمی و کیفی متعهد است و امروز در عرضه و تولید کالاها موفقیت های زیادی داشته است.
 
 
مدیر عامل سازمان اتکا با بیان اینکه امنیت غذایی  جامعه هدف دارای اهمیت بسزایی است افزود: سازمان اتکا این توفیق را داشته تا تجلی شعار سال دانش بنیان و اشتغال آفرینی باشد و تولید خود را بر پایه دانش و فناوری در حوزه های دانش قرار دهد.
وی با اشاره به بهره گیری از نخبگان دفاعی و سیاستهای اقتصاد مقاومتی در اتکا در مورد اقدمات این سازمان در حوزه خدمات گفت: با فعالیت هزار و ۱۰۰ فروشگاه اتکا درسراسر کشور، توفیق تولید محصولات سلامت محور را داریم و توجه به موضوع امنیت غذایی و کیفیت مورد توجه ما قرار دارد.
 
 
اعلمی در مورد قیمت‌گذاری محصولات در اتکا اظهار داشت: قیمت گذاری محصولات به صورت متمرکز و با توجه به قیمت تمام شده که بر روی آن حساسیت ویژه ای وجود دارد، انجام می شود و با کاهش هزینه های استراتژیک شاهد کاهش هزینه‌ها هستیم.
 
 
وی با بیان اینکه به تحرکات قیمت در بازار توجه داریم، تصریح کرد: سرمایه فروشگاه های اتکا، رقابت پذیری و استقبال بالای شهروندان در سراسر کشور است که مردم به سرعت و به راحتی به فروشگاه های اتکا دسترسی دارند و اتکا پاسخگوی نیازهای مراجعه کنندگان است.
 
رییس هیات مدیره سازمان اتکا ادامه داد: از نکات مهم در فروشگاه‌های اتکا در حوزه محصولات تولیدی و صنعتی، کنترل و نظارت بر روند بر روند این محصولات و نظارت و کنترل دائمی بر نوع قیمت گذاری است.
 
وی گفت: برای ما مهم است که در مراجعه هموطنان به اتکا صرفه جویی اقتصادی وجود داشته باشد و هزینه کمتری برای خدمات با کیفیت پرداخت کنند.
 
اعلمی با تشاره به تخفیف های مناسبت‌های ملی و مذهبی در اتکا و حذف واسطه ها گفت: عرضه مستقیم محصولات و حذف واسطه ها از توفیقات ما است و ارایه محصولات ملی معتبر از جمله افتخار ما است و تمام محصولات اتکا تولید داخل و از کارخانجات معتبر تهیه و در معرض فروش هستند و این امتیاز از دلایل استقبال مردم است.
 
وی تامین به موقع محصولات مورد نیاز مردم در تمام شرایط و تهیه محصولات از تولیدکنندگان برتر را از جمله دلایل استقبال مردم دانست و افزود: این امر موجب شده تا در شرایط متفاوت با کمبود کالا مواجه نباشیم.
 
اعلمی در مورد ارز ترجیحی با اشاره به ذخیره سازی مناسب با محوریت مواد اولیه تصریح کرد: در حوزه ارز ترجیحی در مورد اقلام اساسی، اتکا موفق به ذخیره سازی مناسب با محوریت مواد اولیه بوده و با توجه به ذخیره سازی مناسب و به موقع توانستیم ظرفیت تولید خود را افزایش  و کارخانجات تولید محصولات به صورت ۳ شیفت فعالیت کردند و ما ظرفیت تولید را ۳ برابر افزایش دادیم؛ بطوریکه در تولید روغن از ۱۰۰ تن به ۳۰۰ تن در روز رسیدیم و امیدواریم به ۵۰۰ تن در روز برسیم.
 
 
وی با بیان اینکه تخفیفات نیروهای مسلح براساس اساسنامه اتکا  است گفت:  سقف تخفیفات سازمان اتکا برای شاغلین نیروهای مسلح ، وابستگان و بازنشستگان از  ۱۵۰ هزار تومان از اول شهریورماه برای بازنشستگان به ۲۵۰ هزار تومان و برای شاغلین از ۷۵ هزار تومان به ۱۲۵ هزار توامان رسیده است.
 
وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته سقف اعتبای خرید کالاهای اساسی برای شاغلین نیروهای مسلح از یک میلیون به ۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
 
اعلمی درباره اهدا جهزیه به فرزندان بازنشستگان و شاغلین نیروهای مسلح با اشاره به طرح مطلع عشق در سالروز ازدواج حضرت علی ع و حضرت زهرا س  اظهار کرد: در نمایشگاه دایمی در فروشگاه‌های مرکزی تلاش کردیم اقلام مورد نیاز سبد جهیزیه از اقلام معتبر کارخانجات داخلی با اقساط ۶۰ ماهه در غالب وام ۱۰۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد و گارانتی ۳۶ ماهه در اختیار فرزندان بازنشستگان و شاغلین نیروهای مسلح قرار بگیرد.
 
مدیرعامل سازمان اتکا با بیان اینکه سقف خریدهای اعتباری کالا با حکمت کارت تاکنون ۲۵ میلیون تومان بود، گفت: به مناسبت روز صنعت دفاعی این مبلغ به ۵۰‌ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد و اقساط ۳۶ ماهه  افزایش پیدا کرد.
 
 


وی در مورد عرضه محصولات اتکا در مناطق کم برخوردار گفت: در مناطق مرزی، اقلام اتکا با همین کیفیت و قیمت در تهران و مراکز استان عرضه می شود و در مناطق صفر مرزی که رسانش کالا به این مناطق سخت است نیز کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم با کیفیت و قیمت یکسان در اختیار آنها قرار می گیرد.


اعلمی با اشاره به تامین واکسن و نهادهای دامی برای مرغداران و حل مشکلات آنها در پرورش مرغ و جلوگیری  از معدوم سازی این محصول گفت: با تعامل وزارت جهاد تلاش کردیم تا با خرید تضمینی مرغ از مرغداران، محصول مرغ گوشتی را از ۳ میلیون به ۵ میلیون قطعه افزایش دهیم و شاهد کاهش قیمت مرغ در کشور باشیم.


وی در مورد فعالیت اتکا در سازمان بورس اظهار داشت: دارایی های سازمان اتکا متعلق به نیروهای مسلح  در سراسر کشور است و سپردن دارایی های نیروی مسلح به صورت بورس برابر اساسنامه محقق نمی شود و آورده اقتصادی اتکا متعلق به نیروهای مسلح است که در غالب یارانه نقدی و معیشتی به نیروهای مسلح باز می گردد.


وی در مورد تولید محصولات ماهی و شیلان و میگو گفت: تولید این محصولات در سال اول ۱۰۰۰ تن و امسال به ۱۰ هزار تن رسیده است در حوزه محصولات کنسروی نیز از ۵ میلیون به ۲۰ میلیون قوطی افزایش یافته است.


اعلمی در مورد کشاورزی و تولید نهال سالم گفت: در حوزه تولید نهال سالم و عاری از ویروس و بذر سالم  پاسخگوی  نیاز ۹۵ درصد کشور هستیم و در مورد بذر پنبه ۵۰ درصد ظرفیت کشور را پاسخ می دهیم.


وی در مورد قیمت برنج و اقدامات اتکا در این موضوع گفت: مصرف برنج کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ تن برآورد شده است که نیمی از آن در اراضی کشتی کشور  تولید می شود و شاهد افزایش قیمت این محصول در دوره‌های قبل بودیم که با برنامه‌ریزی های انجام شده با جهاد کشاورزی به صورت کشت قراردادی این محصول در حال برداشت است و مناطقی از کشور زیر کشت این محصول قرار دارد و با توجه به برنامه ریزی خوب به نحوی حرکت می کنیم که پاسخگوی نیاز کشور باشیم و پیش بینی برای برداشت ۲۰۰ هزار تن برنج در طول یک سال انجام شده است.

 

کد خبر 1208171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha