مساجد مراکزی مهم جهت رفع مشکلات جامعه هستند

حجت‌الاسلام صداقت‌منش مساجد را مراکزی مهم جهت رفع مشکلات جامعه دانست و گفت: مساجد محور اصلی تمام مسائل اجتماعی و فردی و دانشگاه بزرگ انسان‌سازی هستند.

«حجت‌الاسلام محمدجواد صداقت‌منش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک‌، با بیان اینکه هدف از تأسیس مساجد در صدر اسلام، ایجاد اجتماع مسلمانان در همه زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی علمی و اقتصادی  بوده است اظهار کرد: دیدگاه پیامبر اکرم (ص) نسبت به تأسیس این بنای مقدس، فقط صرف عبادت نبوده و آن را دانشگاه و پایگاه تربیت انسان در همه زمینه‌ها دانسته‌اند.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی قرآنی مسجد الزهرا (س) اندیمشک افزود: در هشت سال دفاع مقدس نقش مساجد را دیدیم که رزمندگان دلیر کشورمان از مساجد به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شدند.

 

وی اذعان کرد: مساجد در جهاد تبیین نقش پررنگی دارند و این مسئله یک امر واجب و فریضه‌ای است که باید تمام متولیان مساجد، آن را در دستور کار خود قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام صداقت‌منش با اشاره به اینکه مساجد محور اصلی تمام مسائل اجتماعی و فردی و دانشگاه بزرگ انسان‌سازی هستند تصریح کرد: مساجد باید برنامه‌های خود را برای نسل جدید متحول کنند و بتوانند جذب حداکثری داشته باشند.

 

وی با بیان اينکه لازم است مسئولان حمایت‌های لازم را از مساجد انجام دهند خاطر نشان کرد: مساجد به عنوان مراکز مناسبی جهت رفع مشکلات جامعه به حساب می‌آیند و خدمات زیادی به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی، تربیتی و حتی معیشتی ارائه داده‌اند و قطعا ظرفیت‌های پیدا و نهان مساجد با حمایت و توجه بیشتر مسئولان امر، قابل شکوفایی و نیز توسعه خواهند بود.

 

کد خبر 1208232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha