کاروان دانایی میهمان بخش لاران و شهر سودجان شد

به همت اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان شهرکرد «کاروان دانایی» با هدف تسهیل دسترسی به منابع کتابخانه‌ای با سفر به بخش لاران میهمان کودکان و نوجوانان شهر سودجان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احمد فرهادی» با حضور در شهر سودجان اظهار داشت: شهر سودجان فاقد کتابخانه است و این طرح با هدف تسهیل دسترسی به منابع مطالعاتی و تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی در این شهر حضور یافته است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش های صورت گرفته جهت ایجاد کتابخانه در شهر سودجان، راه اندازی کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و روستاهای واجد شرایط را یکی از دغدغه های این اداره کل عنوان کرد.

 

وی در ادامه افزود: با همکاری مسئولین محلی و مساعدت خیرین کتابخانه ساز در صدد راه ‌اندازی کتابخانه در این شهر هستیم.

 

فرهادی افزود: در صورت حل مشکل ساختمان مورد نیاز جهت استقرار کتابخانه، کلیه تجهیزات به روز کتابخانه‌ای، منابع مطالعاتی و نیروی انسانی ماهر بلافاصله توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تأمین می‌ شود تا مردم غیور و شهیدپرور شهر سودجان بتوانند از این ظرفیت ارزشمند فرهنگی بهرمند شوند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش ما بر این است تا بتوانیم به هر نحو ممکن امکان دسترسی مردم به منابع مطالعاتی در مناطق فاقد کتابخانه را فراهم کنیم و راه اندازی کاروان دانایی و ایجاد پیشخان‌های خدمات کتابخانه ای در راستایی تحقق همین هدف صورت گرفته است.

 

در ادامه «کبری حیدری»، رئیس اداره کتابخانه‌ های عمومی شهرستان شهرکرد ضمن معرفی خدمات و فعالیت های کتابخانه‌ای گفت: احیا و فعال سازی فرهنگ کتابخوانی، یکی از وظایف مهم کتابخانه ‌های عمومی است که در راستای تحقق این هدف، طرح «کاروان دانایی» در بخش لاران و شهر سودجان برگزار شده است.

 

گفتنی است: در قالب طرح کاروان دانایی برنامه ‌های متنوع فرهنگی شامل: معرفی کتاب، قصه گویی، نمایشنامه خوانی و مسابقات متنوع فرهنگی متناسب با ایام محرم همراه با اهدا جوایز با حضور کودکان و نوجوانان سودجانی اجرا شد.

 

خاطرنشان می شود: در این برنامه حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه شهر سودجان، جمعی از مسئولین محلی این شهر، کارشناسان، کتابداران و علاقه مندان به کتابخوانی نیز حضور داشتند.

 

کد خبر 1208246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha