هیئت علمی بین المللی: امام علی(ع) نه تنها برای مسلمانان بلکه ثروت همه بشریت است

یک هیئت علمی بین المللی از شمال آفریقا و اروپا از حرم امام علی(ع) زیارت کردند و امام علی(ع) را ثروتی برای همگان دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، یک هیئت علمی بین المللی از شمال آفریقا و اروپا به حرم امام علی(ع) مشرف شدند و «سلام الجبوری» معاون روابط عمومی در این آستان از این هیئت استقبال کرد.

پس از بازدید حرم امام علی(ع)، دکتر عزالدین عنایا، استاد دانشگاه تونسی از دانشگاه رم در ایتالیا گفت: سفر به نجف اشرف و زیارت اماکن مقدس بر وجدان سنگینی می کند و شعور اسلامی فرصت زیبایی است، به خصوص که ما از این دیار نیستیم. بلکه از نظر روحی متعلق به این اماکن هستیم. اما حضور و نزدیکی ما به برادرانی که مراقب آن هستند و آشنایی ما با آنها، دلبستگی و تعلق ما را به انها بیشتر کرد.

 

وی افزود: این سرزمین، ائمه اطهار و جلیل القدری را در خود دارد. همچنین فرصت زیبایی برای احیای احساسات ناب و دلنشین درقلب و روح ماست. ما امیدواریم که دیدارها تجدید شود و زیارت از اماکن مقدسه تکرار شود.

این هیئت علمی بین المللی میهمان شامل «عزالدین عنایه» استاد متخص علوم ادیان و مذاهب، «دکتر خالد شوکات» وزیر پیشین تونس، «دکتر یوسف حمدان» متخصص علوم سینما از فلسطین و پرفسور«روبین» استاد دانشگاه فرانسوی است.

کد خبر 1208310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha