۴۰ هزار واحد مسکونی در مشهد ساخته می شود

خدایی با اشاره به ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در مشهد؛ گفت: حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهر گلبهار به صورت تجمیعی ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جواد خدایی» امروز سه شنبه (1 شهریور ) در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در استانداری خراسان رضوی برگزار شد؛ در خصوص طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: در شهر مشهد با مشکلاتی در خصوص استفاده از زمین مواجه بودیم و سیاست کلی بر این قرار گرفت که برای افراد متقاضی در جغرافیا و محدوده  فعلی شهر مشهد زمین تامین و مورد استفاده قرار گیرد.

 

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به ۴۰ هزار واحدی که در مشهد ساخته می شود، عنوان کرد: علاوه بر آن در شهرهای پیرامونی مانند بینالود و مهرگان نیز زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و با امکانات و تسهیلات قرار گرفته به صورت فردی و یا مشارکتی در برخی نقاط می توانند به ساخت مسکن اقدام کنند.

 

وی گفت: همچنین حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهر گلبهار به صورت تجمیعی ساخته می شود و این در حالی است که برای ۶ شهر استان خراسان رضوی که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند نیز با هماهنگی های صورت گرفته حدود ۹۰ درصد زمین آنها تامین شده است تا ساخت متمرکز آنها آغاز شود.

 

خدایی در خصوص شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز افزود: برای این مناطق سیاست و رویکرد واگذاری زمین به افراد دنبال می شود تا نهضت مردمی خودسازی دراین زمینه صورت پذیرد. همچنین برای روستاییان نیز توسط بنیاد مسکن زمین در اختیار واجدین شرایط قرار می‌گیرد تا در کنار تسهیلاتی که به آنها اختصاص می‌یابد، قادر به ساخت مسکن برای خود باشند.

 

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: مصوبه شهر فرودگاهی امام رضا(ع) مربوط به سال ۹۱ است و امسال طی قراردادی مطالعات مکان یابی آن آغاز شد که در حال حاضر در نقطه پایانی خودش قراردارد و مکان یابی آن نیز منتظر تایید نهایی است.

 

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به قانون حجاب، گفت: مسئله حجاب و عفاف در کشور اهمیت دارد و در استان نیز پیگیری می‌شود. مسئله حجاب یک واجب شرعی و الزام قانونی است که ما در این مسئله با یک حرکت منطقی پیش می‌رویم. موضوع و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1208545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha