نمایشگاه انفرادی نگارگری «مرجان نیتی» در زنجان دایر شد

به همت مرجان نیتی، هنرمند زنجانی، نمایشگاه انفرادی نگارگری از روز پنج شنبه ۲۷ مردادماه در گالری سرو دایر شده است و علاقمندان می توانند از ساعت ۱۸ تا ۲۱ از این نمایشگاه واقع در سهروردی انصاریه دیدن کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مرجان نیتی که فعالیت هنری خود در زمینه نقاشی را از تیرماه سال 97 آغاز کرده است، می گوید: در سال 98 بعد از گذراندن دوره های مبانی رنگ، تقسیم بندی فضای کار من بیشتر بر مبنای نقوش ایرانی و نقوش اسلیمی بود و با توجه به کشش درونی و علاقه ی فردی در زمینه ی تاریخ و هنر اصیل ایرانی، در زمان تقسیم بندی و تفکیک سطوح به سمت این نقوش کشش خاصی پیدا کردم و به سمت هنر نگارگری کشیده شدم.

 

وی ادامه می دهد؛ آثار من بیشتر الهام گرفته از نگارگری اصیل ایرانی با نگاهی نو می باشد، در این مدت در چندین نمایشگاه بین المللی گروهی شرکت کردم و برخی از آثارم در این نمایشگاه ها پذیرفته شد.

نیتی اضافه می کند: از جمله ی این نمایشگاه ها پذیرش یک اثر در نمایشگاه حضوری بین المللی آرت فیر استانبول، دو اثر در نمایشگاه حضوری ویکتوریوس فلوریدای امریکا، یک اثر در نمایشگاه آنلاین موزه هنر مدرن فیلیپین، یک اثر در نمایشگاه حضوری بین المللی در گالری سرزمین هنر در تهران، دو اثر در نمایشگاه آنلاین بین المللی با مشارکت هنرمندان کانادایی، ایرانی و فرانسوی، یک اثر در رویداد آنلاین هنرمندان ایرانی و ایتالیایی با موضوع حفاظت از محیط زیست که منتخب اثر برتر در این نمایشگاه بود.

 

وی با اشاره به اینکه نقاشی برای من کشف دنیای درون است، می گوید: هر هنرمند قلم موی خود را در روح خود فرو برده و طبیعت درونش را در نقاشی هایی که می کشد به تصویر در می آورد؛ به قول "جکسون پولاک" " نقاشی کشف درون است، یک هنرمند خوب خود واقعی اش را در نقاشی هایش به تصویر می کشد. "

 

نیتی ادامه می دهد: در واقع روح و جسم انسان از هنر لذت می برد و از هنر جان می گیرد؛ هنر توانایی و مهارت آفریدن زیبایی است و به قول تولستوی"هنر سرایت دادن و اشاعه احساس است و هنرمند از طریق هنر خود مخاطبان را به احساسی مبتلا می کند که خود تجربه کرده است. "

 

کد خبر 1208595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha