سرمایه گذاران خارجی از حقوق حمایتی و تسهیلات یکسان برخوردارند

نوروزی بهمبری، از تضامین و حمایت های قانونی اتاق بازرگانی گیلان از سرمایه گذاران خارجی خبر داد و گفت: گیلان می تواند با جمهوری تاتارستان نیز مراودات تجاری و سرمایه گذاری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، علیرضا نوروزی بهمبری، در جلسه مشترک با معاون نخست وزیر و هیأت تجاری جمهوری تاتارستان که روز گذشته در دفتر استاندار گیلان برگزار شد، از تضامین و حمایت های قانونی اتاق بازرگانی گیلان از سرمایه گذاران خارجی خبر داد و تاکید کرد: سرمایه گذاران خارجی، همانند سرمایه گذاران داخلی از حقوق حمایتی و تسهیلات یکسان برخوردارند.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به مراودات تجاری ۴۰۰ساله ایران با استان آستاراخان، پایتخت تجاری فدراتیو روسیه ، اظهار کرد: گیلان می تواند با جمهوری تاتارستان نیز مراودات تجاری و سرمایه گذاری داشته باشد.

 

وی افزود: ساختار اقتصادی جمهوری تاتارستان نشان می دهد بیش از ۴۰درصد تولید ناخالص ملی داخلی این جمهوری، در بخش صنعت است و گیلان بعنوان قطب کشاورزی ایران، ظرفیت بالایی در تولید محصولات خام کشاورزی دارد. بنابراین در تقسیم کار سرزمینی، گیلان و تاتارستان می توانند ظرفیت های تولیدی همدیگر را تکمیل نمایند.

 

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی، با بیان اینکه مرکز سرمایه گذاری گیلان، همه نوع پشتیبانی و تضامین قانونی از سرمایه گذاران خارجی دارد، اضافه کرد: استاندار گیلان به عنوان ریاست این مرکز و بنده بعنوان نایب رئیس، همه نوع همکاری با معاون آژانس سرمایه گذاری تاتارستان خواهیم داشت.

 

نوروزی با اشاره به اینکه مرکز جذب سرمایه گذاری در سطح ملی، زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی است، اظهار کرد: این مراکز، تنها مرجع قانونی است که وظیفه حمایت و جلب و جذب سرمایه گذار خارجی را در استان ها دارد.

 

وی اهم خدمات ارایه شده در مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی گیلان را در حضور هیات تجاری تاتارستان تشریح کرد و گفت: اطلاع رسانی و ارایه مشورت های لازم به سرمایه گذاران خارجی، پذیرش متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در گیلان و هماهنگی و پشتیبانی های لازم، هماهنگی با دستگاه های متولی برای صدور و دریافت مجوزهای لازم و شناسایی مسائل و مشکلات سرمایه گذاران و رفع و رجوع آنها، برخی از خدمات ارایه شده در این مرکز است.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان همچنین گفت: مطابق قانون، برای جلب و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تضامینی را برای سرمایه گذاران خارجی داریم.

 

وی این تضامین را برشمرد و افزود: تضمین پرداخت غرامت در صورت ملی شدن و سلب مالکیت، تضمین جبران زیان ناشی از ممنوعیت صادرات کالاهایی که توسط سرمایه گذاران خارجی تولید شده، تضمین برای خروج اصل و سود ناشی از آن، برخی از تضامین است.

 

نوروی تاکید کرد: براساس قانون، حقوق و تسهیلاتی که برای سرمایه گذاران خارجی درنظر گرفته شده، همانند سرمایه گذاران داخلی است و سرمایه گذاران خارجی همانند سرمایه گذاران داخلی از حقوق و تسهیلات یکسان برخوردار خواهند بود.

 

وی اضافه کرد: انتقال اصل سرمایه و منافع ناشی از آن برای سرمایه گذاران خارجی به صورت ارز و کالا کاملا آزاد است و در طرح های سرمایه گذاری استان گیلان، امکان سرمایه گذاری ۱۰۰درصدی وجود دارد و هیچ مانعی برای حضور سرمایه گذار خارجی در گیلان در حوزه های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و ارتباطات، خدمات و تامین انرژی وجود ندارد.

 

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی، همچنین اظهار کرد: در صورت بروز اختلاف با طرف ایرانی، امکان طرح دعاوی در تمامی محاکم بین المللی وجود دارد و درصورتی که در داخل شرکت ایرانی تاسیس کنند و یا شریک تجاری ایرانی داشته باشند، می توانند تملک عرصه و زمین را هم داشته باشند. همچنین تسهیلاتی برای اقامت ۳تا ۵ساله سرمایه گذار، بستگان درجه یک و مدیران اجرایی سرمایه گذار خارجی در ایران فرآهم است.

 

نوروزی، حضور معاون نخست وزیر و هیأت تجاری و اقتصادی جمهوری تاتارستان به گیلان را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد، این نشست موجب سرمایه گذاری مشترک میان دو سرزمین ایران و تاتارستان گردد.

کد خبر 1208609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha