زوار اربعین پیش ثبت نام سامانه سماح را قطعی کنند/ مرز خسروی به مرزهای عبوری زائرین  کرمانی اضافه شد

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با تاکید بر لزوم ثبت نام قطعی در سامانه سماح گفت: مرز خسروی به مرزهای عبوری زوار کرمانی در اربعین اضافه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمود عرب نژاد، چهارشنبه(دوم شهریور) در جلسه ستاد استانی اربعین گفت: مرز خسروی به مرزهای عبوری زوار کرمانی اربعین اضافه شد.

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان افزود: ۸۲ هزار تفر از زائرین ثبت نامی، مرز شلمچه؛ ۴ هزار و ۶۰۰ نفر مرز چزابه و یک هزار نفر هم مرز خسروی را انتخاب کردند.

 

 

وی با اشاره به اینکه ۳۲درصد از آمار ثبت نام شده در سامانه سماح، هنوز ثبت نام خود را قطعی نکردند؛ از متقاضیان خواست هر چه سریع تر ثبت نام خود را قطعی کنند تا بیمه آنان با مشکل مواجه نشود.

 

 

در ادامه این جلسه در خصوص اعزام هوایی زوار بحث شد که با توجه به نرخ بالای شرکت های هواپیمایی در کرمان؛ مدیرکل فرودگاه های استان اظهار کرد:، راه برون رفت از این مشکل درخواست استاندار از وزارت راه است تا سهیمه با نرخ مصوب داده شود.

 

 


سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان هم توجیه و آموزش رانندگان، افزایش خدمات دفاتر پلیس +۱۰، اسکورت کاروان های زیارتی، در اختیار گذاشتن ظرفیت هوایی اعم از بالگرد و اورژانس هوایی پلیس، تامین امنیت زوار در مسیر ریلی و.... را از جمله خدمات ناجا برای زوار اربعین عنوان کرد.

 

علی بابایی، فرماندار کرمان نیز در این جلسه به تشریح اقدامات در حال انجام برای ساماندهی موکب ماهان اعم از روشنایی معابر، سرویس بهداشتی، درمانگاه سیار، نانوایی و...پرداخت.

 

 


حجت‌الاسلام جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان هم گفت: ۳۱۳ موکب توسط این اداره کل برپا می‌شود و سعی داریم در هر شهرستان یک امام زاده موکب شود و یک موکب در مرز میرجاوه خواهیم داشت.

 

 


یکی از مهمترین مسائل عنوان شده در این جلسه ظرفیت محدود استان کرمان برای اعزام زوار اربعین به ویژه از طریق اتوبوسرانی است که ظرفیت فعلی آن روزانه ۲۵۰ دستگاه اتوبوس است که پاسخگوی حجم زوار نیست.

کد خبر 1208704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha