تحول‌گرایی رویکرد اساسی دولت سیزدهم است

قناعت با بیان اینکه با اشاره به اینکه تحول‌گرایی رویکرد اساسی دولت سیزدهم است، گفت: این تحول جهادی و نوآورانه مبتنی بر چهار رکن «عدالت‌محوری و فسادستیزی، میدان‌داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و توجه به خانواده» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» پیش از ظهر امروز (۲ شهریور) در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به برخی از ویژگی های دولت کریمه، اظهار کرد: زمانی می توانیم به دولت ارزشمند دست پیدا کنیم که مردم در شکل گیری آن دولت نقش داشته باشند؛ به افرادی رأی بدهند که آن دولت کریمه را به وجود بیاورند؛ اعضای دولت هم باید کریم باشند و مسئولیت را امانت الهی بدانند تا به دولت کریمه دست یابند.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به ویژگی عدالت در دولت کریمه افزود: دولت باید عدالت محور باشد و این مطلب را در نظر بگیرد و همانند یک پدر مهربان دلسوز باشد.

 

وی بیان داشت: کریم کسی است که دارای دو شرط تخصص و امانت، یعنی «قویٌّ امین» باشد و دولتی ارزشمند است که اعضای آن دولت «قویّ امین» باشند.

 

قناعت با بیان اینکه فساد گریزی و از ویژگی های دولت کریمه است، افزود: از دیگر ویژگی های یک دولت کریمه آن است که اعضای کابینه دولت «حفیظ علیم» باشند؛ یعنی حافظ منافع ملی، عالم و متخصص باشد و همواره خود را با این معیارها بسنجد.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بسیاری از اقدامات دولت سیزدهم ریل گذاری جدید است که مردم ثمره آن را خواهند دید، ادامه داد: عزم دولت برای تحقق شعار سال جدی است و ۳۱ سفر استانی تاکنون انجام شده است که رکورد جدید و بی‌سابقه است و این سفرها دستاوردهای فراوانی دارد که یکی از خروجی‌های آن شناسایی ۲۷۰ مساله و محور اساسی در کشور با رصد میدانی است.

 

وی با بیان اینکه بازگشت دولت به مردم یکی از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت است، عنوان کرد: در دور دوم سفرهای استانی علاوه بر پیگیری مصوبات سفر اول، گام های اساسی در حوزه های مختلف برداشته خواهد شد.

 

قناعت در پاسخ به برخی انتقادها نسبت به بی تاثیر بودن سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت، تصریح کرد: پیش نیاز تحول و‌ حرکت در مسیر پیشرفت افزایش اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی است لذا برگزاری سفرهای استانی دولت به تقویت این حوزه کمک می کند.

 

استاندار خراسان جنوبی حضور در میدان و‌ حل مشکلات مردم را وجه تمایز دولت سیزدهم با سایر دولت ها دانست و افزود: یکی از اقدامات شاخص، تدوین سند تحول دولت مردمی است و‌ به عنوان نقشه راه تحول کشور در دستور کار قرار داده است.

 

وی ادامه داد: در سند تحول به ۳۷ موضوع اصلی کشور و ۱۳۴چالش اساسی و راهکارهای عملیاتی توجه شده است و دولت با این اقدام بهانه‌ای برای قضاوت و ارزیابی به دست دیگران داده در حالی که هیچ دولتی حاضر به این کار نیست زیرا این سند قابل ارزیابی و قضاوت است.

 

قناعت با بیان اینکه با اشاره به اینکه تحول‌گرایی رویکرد اساسی دولت سیزدهم است، تصریح کرد: این تحول جهادی و نوآورانه مبتنی بر چهار رکن شامل عدالت‌محوری و فسادستیزی، میدان‌داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدارآفرینی و توجه خاص به بنیان خانواده است.

 

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش کار جهادی و انقلابی را از ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان که بیش از ۱۰ سال معطل مانده و از مطالبات فرهنگیان بود در یک سالگی دولت در حال عملیاتی شدن است و شاهد این تحول عظیم هستیم.

 

به گفته وی؛ صادرات نفتی و غیرنفتی، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، حذف امضاهای طلایی، تقویت رابطه با همسایگان و پذیرش ایران در پیمان‌های منطقه‌ای را از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در یک سال اخیر است.

 

وی در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: ریل‌گذاری دولت سیزدهم در راستای تحقق دولت کریمه بوده و لازمه آن سعی و تلاش همگانی آحاد ملت است.

 

 

کد خبر 1208738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha